قرائتی

بزرگترین گرفتاری نسل جوان از منظر حجت الاسلام قرائتی

.
به گزارش خبرنگار«خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حجت‌الاسلام قرائتی امروز در همایش اندیشه‌های آسمانی در دانشگاه فرهنگیان مشهد، با بیان اینکه انسان همیشه در خسران و ضرر است، گفت: ایمان به خدا و عمل صالح انسان را از خسران نجات می‌دهد.

در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید


وی با اشاره به اینکه هر کاری که رنگ الهی نداشته باشد، فناپذیر است و اعمال و نتایجی در جهان باقی می‌ماند که برای خدا و خالصانه برای او انجام شود، گفت: برخی از انسان‌ها و بویژه جوانان در بند عقاید و تفکرات غلط و اشتباه هستند که این امر بزرگترین گرفتاری نسل جوان است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه با اشاره به این موضوع که قرآن از دو دسته خاسرین و پیروزان در معامله یاد می‌کند، بیان داشت: افرادی که در معامله ضرر کرده‌اند، نمی‌دانستند که عمر خود را در چه راهی می‌گذرانند؛ اما کسانی که پیروز شدند عبادت را سرلوحه کار خود قرار داده بودند.

حجت الاسلام قرائتی خطاب به جوانان دنیا را بازار دانست و خاطرنشان کرد: مراقب باشید عمرتان را در راهی هزینه کنید که در آینده حسرت گذشته‌ها را نخورید.

وی بر داشتن نیت خالص در انجام کارها تاکید و تصریح کرد: سعی کنید نیت بی‌نیازی داشته باشید، به این معنا که زمانی که آب می‌نوشید بگویید الحمدالله. این نوع آب خوردن می‌شود آب خوردن میلیاردی.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: کسب تحصیلات دانشگاهی و علمی خوب است؛ اما شرط لازم و کافی برای ازدواج و موفقیت در زندگی نیست.

وی در ادامه به ناکارآمدی نظام آموزشی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: دانشجویان ما چهار سال دانشجو هستند؛ که چنانچه حساب کنیم تنها هشت ماه در طول این چهار سال را به دانشگاه می‌روند و در نهایت نیز مشاهده می‌کنید در طول این هشت ماه هر چه خوانده‌اند کاربردی نبوده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر این‌که علم داشتن مدرک نیست، ابراز داشت: اکثر کتاب‌هایی که در دانشگاه‌ها تدریس می‌شوند، منجر به انتقال علم نمی‌شوند، بلکه تنها به ترجمه علم پرداخته‌اند.

حجت الاسلام قرائتی ضمن اشاره به این نکته که نظام آموزشی کشور باید در طول این چهار سال به دانشجویان مهارت بیاموزد، گفت: انسانی که هنر ندارد بیکار خواهد ماند و بیکاری یکی از عوامل سوق دادن انسان به گناه است.

وی خطاب به جوانان تاکید کرد: منتظر نباشید دولت برای‌تان شغل ایجاد کند، خودتان به دنبال یافتن شغل باشید.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر اینکه اگر در کنار آموزش‌های علمی و دانشگاهی، کسب هنر و مهارت هم مورد توجه قرار گیرد، بسیاری از معضلات کشور مانند بیکاری جوانان حل می‌شود، خاطرنشان کرد: کسب هنر و مهارت در بین جوانان یکی از راه‌های حل مشکلات کشور است؛ اما باید توجه داشت که در شناخت و یادگیری هنر نباید از هنرهای ملی و بومی کشور غفلت شود.
http://www.snn.ir/detail/News/439756/148