همه فرهنگ‌ها و جوامع «کودک» را مظهر معصومیت و بی‌گناهی می‌دانند و به همین خاطر است که مشاهده تصویر پیکر بی‌جان «آیلان کردی» در سواحل مدیترانه، جهان را تکان داد.

در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید

اما نشریه هتاک «شارلی ابدو» فرانسوی همین تصویر را هم دستمایه توهین به جهان اسلام قرار داد.
اقدام این نشریه که اروپایی‌ها آن را «نماد آزادی بیان» خود می‌دانند، به همه نشان داد که فرهنگ غرب چقدر منحط شده و بوی تعفن این فرهنگ که لباس مدرنیسم به تن دارد، مشام هر انسان پاک طینتی را می‌آزارد.
این نشریه رسوا در کاریکاتور اول یک دلقک در کنار پیکر بی‌جان آیلان کردی (سوری‌تبار) به تصویر کشیده و بر روی تابلویی نیز این عبارات نژادپرستانه را نوشته که: «خوش آمدید، مهاجرین!، فروش ویژه؛ یکی بخر دو تا ببر».
در کاریکاتور دیگر، مردی در نماد مسیحیت، روی آب راه می‌رود و به کودکی که در آب غوطه می‌خورد، می‌گوید:‌«کودکان مسلمان غرق می‌شوند!»
«شارلی ابدو» که پرونده ننگین تمسخر مقدسات اسلامی را در کارنامه سنگین خود دارد، در حالی از مسیحیت خرج می‌کند که همین دیروز پاپ رهبر کاتولیک‌های جهان سیستم ناعادلانه سرمایه‌داری را مقصر اصلی بحران مهاجران در اروپا دانست. بله، همین سرمایه‌داری مورد اشاره پاپ، تنها چیزی که برایش اهمیت دارد، سود است و نه چیز دیگر.
«شارلی ابدو» می‌خواهد مسیحیت را مقابل اسلام قرار دهد، غافل از اینکه موجودیت ننگینش را مدیون سرمایه‌داران لائیک و صهیونیست می‌داند.
اقدام نشریه هتاک فرانسوی، خشم و واکنش گسترده‌ای را حتی در درون فرانسه به دنبال داشته است و حتی برخی قصد دارند،‌ آن را مورد پیگرد حقوقی قرار دهند. آخرین خبرها در مورد موج آوارگی از خاورمیانه به غرب حاکی است، 50 مهاجر دیگر در دریای اژه و نزدیک سواحل یونان غرق شدند و جلسه رهبران اروپا برای پذیرش تعداد معدودی از پناهجویان نیز بدون نتیجه پایان یافت!