مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از یاسوج، علامه محمد تقی مصباح یزدی در جمع دانشجویان طرح ولایت دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد، به حساسیت دوران فعلی اشاره کرد و گفت: از ابتدای آفرینش تا کنون، شرایطی به این حساسیت وجود نداشت چرا که اسباب گمراهی، بیش از هر زمانی فراهم است.


وی افزود: هرچه امتحان های الهی سخت تر باشد، رشد بشری به مراتب بالاتر است.


مصباح یزی ادامه داد: ابزار های جدیدی که برای خواسته های بشری ساخته می شود و باعث تحولات صنعتی می شود، همگی آزمایش سخت تری را برای بشر رقم می زند که از این ابزار هم می شو در جهت مثبت استفاه کرد و باعث رشد شد.

در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید


مسئول موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) به پیشرفت همزمان جبهه های حق و باطل با هم اشاره کرد و گفت: به فراخور تحولات زمانی امکان پیشرفت برای هر دو جبهه حق و باطل فراهم می شود.


وی افزود: هدف خلقت هدایت همه بشریت است اما چون انسان مختار است که خودش راه سعادتش را انتخاب کند، جبهه های حق و باطل شکل می گیرد.


مصباح یزدی به وظیفه بشر در این عالم اشاره کرد و گفت: اولین وظیفه بشر این است که ببیند در کجای عالم قرار دارد و در حوزه های مختلف اجتماعی و شخصی چه مسئولیتی بر عهده دارد.


وی به افزایش اسباب گمراهی و شیطنت در جهان اشاره کرد و گفت: اگر چه این اسباب در جهان وسیع شده است اما از سوی دیگر نیز امکان رشد جوانان انقلابی و ایمانی بیش از پیش فراهم شده و تقوای جوانان امروز ما نسبت به قبل بیشتر شده است.


استاد حوزه های علمیه، غرب را در نفوذ و ورود فرهنگی به کشور تا اندازه ای موفق دانست و گفت: متأسفانه برخی از تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان، توجهی به خطر فرهنگی ندارند و بیشتر خطر اقتصادی را مطرح می کنند.


وی بزرگترین خدمت به جامعه را خدمت فرهنگی دانست و گفت: بیشترین زیان های واره، زیان های فرهنگی است که باید به آن با جدیت و دقت بیشتری توجه شود.


مصباح یزدی با اشاره به اهداف انقلاب و دفاع مقدس تصریح کرد: نهایت همکاری غرب با ما تأمین دنیای ما و رسیدن به اوج خوشگذرانی است که این هدف، هدف انقلاب و دفاع مقدس ما نبود و گرنه از همان ابتدا به معرکه نمی رفتیم و این گونه عمل نمی‌کردیم.


وی افزود: کجای وصیت نامه امام (ره)  و شهدا آمده که برای ارزان شدن کالا و کاهش تورم، به جبهه رفته و یا انقلاب کردیم؟


این استاد اخلاق به دو قطب همیشگی مادی گرا و معنویت گرا اشاره کرد و گفت: وقتی ایمان مردم ضعیف شد، دیگر نوجوان سیزده ساله جلوی تانک قرار نمی گیرد.این مسائل متأسفانه مورد توجه جدی برخی از تصمیم سازان و تصمیم گیران قرار نمی گیرد.


گفتنی است نزدیک به دویست نفر از دانشجویان دانشگاه های کهگیلویه و بویراحمد از یازده شهریور در دوره طرح ولایت در شهر مقدس قم حضور دارند.