به گزارش حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، محمد نبی حبیبی دبیرکل حزب موتلفه اسلامی در پایان نشست دبیران حزب متبوعش، با بیان اینکه رسانه در هزاره سوم میلادی دستخوش تحولات وسیع و عمیقی قرار شده است، اظهار داشت: توجه به فقه، رسانه ما را در برابر چالش‌هایی که قرار داریم مصون می‌سازد، صدق در رسانه موجب اعتماد و افزایش سرمایه اجتماعی است؛ احترام به خطوط قرمز نظام و رعایت منافع و مصالح ملی و مرزبندی با دشمنان اسلام جز ارزش‌های حاکم بر یک رسانه باید باشد.

در ادامه این نوشته همراه دانشجو ایران باشید

وی ضمن تجلیل از رسانه‌هایی که واجد این خصوصیات هستند، گفت: طبعا رسانه‌ها در داخل باید در برابر منافع آمریکا و دولت‌های استعماری اروپا در مسیرملت انجام وظیفه نمایند. مبادا برخی رسانه‌ها نقش سفارتخانه یک کشور خارجی را بازی ‌کنند. دستگاه‌های نظارتی باید به این موضوع رسیدگی کنند و مدافع منافع ملت باشند.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با تأکید بر اینکه برخی رسانه‌های داخلی به دلیل عدم توجه به دستور قرآن در چگونگی مواجهه با خبر فاسق، ناخواسته در دام جریان‌سازی دشمنان می‌افتند، افزود: دانش ارتباطات و رسانه ها هم همچون دیگر علوم انسانی نیازمند تحول و تدوین بر اساس فقه پویای جعفری است. مفاهیمی همچون تدلیس، غیبت، استهزاء، حفظ آبروی مؤمن و … در رسانه نیازمند دقت‌های متناسب با فضای آن است. حتی معیار ارزش‌های خبری برای خبرنگار مسلمان باید متفاوت از نگاه لیبرالیستی و سوسیالیستی باشد.

حبیبی با تقدیر از خبرنگاران و روزنامه‌نگارانی که در این پیچ تاریخی، برای تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی به خوبی نقش افسران جنگ نرم را ایفا کرده اند تصریح کرد: اشتباهات بخشی از این صنف نباید موجب سیاه انگاری کلیه زحمات خبرنگاران شود. اما نقاط مثبت نیز نباید موجب قناعت به وضع فعلی شود؛ نبرد با امپراتوری رسانه ای غرب نیازمند تقویت همه جانبه توان فعلی ما است.

وی همچنین با اشاره به همایش حزب کارگزاران و سخنان محمد هاشمی در این نشست، گفت: وجود احزاب برای تعمیق مردمسالاری دینی در کشور ضروری است. چندی پیش آقای محمد هاشمی از حزب کارگزاران کناره‌گیری کرد و علت آن هم این بود که گفت؛ «لیبرالیسم با اسلام قابل جمع نیست. ما در چارچوب قانون اساسی حزب تشکیل دادیم. بنابر این ما یک حزب سیاسی مسلمان بودیم، آنجایی که در تعارض بین اسلام و مسایل دیگر پیش می‌آید ما موظف هستیم اسلام را بپذیریم و مردم را فریب ندهیم».

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی افزود: خوب بود در همایش کارگزاران به این شبهه‌ای که آقای محمد هاشمی مطرح کردند پاسخ قانع کننده داده می‌شد. بالاخره حزب کارگزاران یک حزب لیبرال است و یا یک حزب اسلامی؟ لازم بود در این نشست گویندگان وفاداری خود را به خط امام و اسلام و نظام بازخوانی می‌کردند و این شبهه را رفع می‌نمودند. اینکه سخنگوی حزب کارگزاران چند سال پیش حزبش را مدافع لیبرال دموکراسی اعلام کرده بود، باید از طرف هم حزبی‌های ایشان توضیح داده شود.

حبیبی در مورد تشکیک آیت الله هاشمی در مورد انتخابات سالم در ایران، گفت: متأسفانه ایشان در گفتگو با پایگاه خبری المانیتور برای چندمین بار تشکیک در انتخابات سالم را مطرح کردند، خوب است ایشان به عنوان شاگرد مکتب امام به یاد آورند که امام در فروردین 1367 و پس از جنجال‌های پدید آمده درباره انتخابات مجلس سوم فرمودند: "باید توجه داشت که هدف از انتخابات در نهایت حفظ اسلام است. اگر در تبلیغات حریم مسائل اسلامی رعایت نشود، چگونه منتخب حافظ اسلام می‌شود.

باید سعی شود تا خدای ناکرده به کسی توهین نگردد؛ و در صورتی که رقیب انتخاباتی به مجلس راه یافت، به دوستی و برادری، که چیزی شیرین‌تر از آن نیست، لطمه‌ای نخورد." و نیز چندی بعد در جواب شبهاتی که درباره انتخابات مجلس سوم بود، متذکر شدند "کسانی که احتیاط یا وسوسه‌ای در امر انتخابات می‌کنند بهتر است کمال احتیاط را برای حفظ حیثیت جمهوری اسلامی و اسلام نمایند."

وی همچنین در مورد سخنان آقای هاشمی که مطلبی در مورد منتقدین گفته بودند که نوعی اهانت محسوب می‌شد، افزود: اگر آقای هاشمی چنین سخنی را گفته باشد، جای تعجب دارد؛ چرا که تقسیم‌کردن مردم شهری و روستایی بر اساس اینکه چقدر در انقلابی بودن آنها مؤثر است، تقسیم‌بندی درستی نیست.

امام مکرر به مسئولین تذکر می داد که پابرهنه ها انقلاب کردند و آنها را به مقامی‌ رسانده اند و باید تمام توان خودشان را برای خدمت به‌ آنها صرف کنند. سفارش امام برای حفظ حرمت مستضعفین کم‌درآمد و فقرا یک توصیه دائمی بود که هر کس کوچک‌ترین اطلاعی از نظرات امام و رهبری داشته باشد، به آن واقف است.

حبیبیدرباره ادعای حجاریان که گفته است در دولت گذشته 124 میلیارد دلار هزینه فاقد سند وجود دارد، گفت: آقای حجاریان باید سند این ادعای خود را ارائه دهد تا نهادهای نظارتی به ویژه دیوان محاسبات در باره آن اظهارنظر کنند. والا به عنوان نشر اکاذیب و تشویش اذهان اظهارات مجرمانه‌ای به زبان آورده است.

وی افزود: در مورد استات اویل و کرسنت که در دوران اصلاحات رخ داده مطالبی وجود دارد باید دید نظر آقای حجاریان در این مورد چیست؟ چرا ایشان در این باره ساکت است و سخن از مطالبی می‌برد، که هیچ سندی برای آن ارائه نمی‌نماید؟

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی درباره تداوم بحث‌ها پیرامون جمع‌بندی وین نیز تصریح کرد: آمریکائیها در ستاد کنگره دنبال ماجرا هستند و می‌گویند چرا صنعت هسته‌ای ایران را نابود نکردید و تا مرز نظامی پیش نرفتید. اوباما و کری هم اعتراف می‌کنند که ما دیگر نمی‌توانستیم تحریم‌ها را ادامه دهیم چون شرکا همراهی نمی‌کردند و جنگ هم بی فایده می‌باشد، چون پنتاگون توان جنگیدن ندارد و آن را سودمند هم نمی‌داند. لابه‌لای این اظهارات هم رجزخوانی‌های کردند که با واکنش وزیر خارجه ما روبرو شد.

حبیبی افزود: آقای ظریف به رجزخوانی‌های اوباما پاسخ داد و این قابل تقدیر است. ما از وزارت خارجه می‌خواهیم که در برابر رجزخوانیهای مقامات آمریکایی ساکت نباشند و پاسخ خصومت‌ورزیهای آنان را بدهند.

وی با اشاره به سیر رسیدگی به پرونده وین در داخل خاطر نشان کرد: رسیدگی به پرونده وین در داخل بدون شتابزدگی دنبال می‌شود. مجلس و شورای عالی امنیت ملی به عنوان دو نهاد تصمیم‌گیر در این باره به دقت مشغول کار هستند. البته ما نقدهایی داشته‌ایم که صریحاً اعلام کرده‌ایم امیدواریم نقدهایمان در رسیدگی‌های این دو نهاد لحاظ شود.

دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی یادآور شد: فکر می‌کنم قبل از اظهارنظر کنگره آمریکا هر گونه موضع‌گیری رسمی خالی از فایده باشد. چون در واشنگتن این توافق هنوز مورد مشاجره است و هر گونه اظهارنظر شتابزده در این مورد مفید نیست.

حبیبی در پایان ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام صادق(ع)؛ در سالگرد حمله دژخیمان شاه به فیضیه برای شهدای آن حادثه و شهدا و آزادگان و جانبازان انقلاب از پیشگاه خداوند متعال تقاضای علو درجات نمود.