در این نمایشگاه قرآن منسوب به دستخط مبارک امام جعفر صادق(ع) که در قرن سوم قمری به خط کوفی بر روی پوست آهو کتابت شده، در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

 

از آنجا که کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی دارای گنجینه خطی منحصر به فردی از علما، فضلا، دانشمندان و نویسندگان بزرگ اسلام است، از مجموع آن تعداد ارزشمندی از آثار خطی انتخاب و در معرض دید عموم قرار گرفته است.

کتاب‌های چاپ سنگی ارزشمندی نظیر «بحارالانوار»، «کرامات شاه توکل»، «احوالات امام جعفر صادق(ع)»، «منهاج الانوار فی اسرار مصباح» و... با موضوع امام جعفر صادق(ع) بخش دیگری از این نمایشگاه را تشکیل می‌دهند.

 

«زندگانی امام جعفر(ع)»، «صادق آل محمد(ص)»، «تحلیل قرآنی سیره اجتماعی سیاسی امام جعفر امام صادق(ع)»، «در مکتب احیاگر تشیع»، «مغز متفکر جهان شیعه»، «عترت ششم»، «درس‌هایی از مکتب امام صادق(ع)»، «مسند الامام الصادق» و... بخشی از عناوین کتاب‌های چاپی‌ست که در این نمایشگاه قرار داده شده است.

 

نمایشگاه کتاب‌های خطی، سنگی و چاپی با موضوع امام جعفر صادق(ع) از تاریخ20 الی 25 مردادماه از ساعت 8 تا 19  در محل کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی پذیرای عموم علاقه مندان به آثارفرهنگی، دینی ومذهبی است.