حجت الاسلام حیدر مصلحی ظهر امروز در دومین روز همایش اساتید و نخبگان حوزه‌های علمیه سراسر کشور در هتل گلشن رضوی اظهار داشت: سه سال پیش وزارت اطلاعات پرونده‌ای را در سی آی ای آمریکا کشف کرد که محتوای این پرونده طرحی 40 ساله برای نابودی اسلام بود.

 وزیر سابق اطلاعات افزود: امروزه دشمن در بحث جنگ نرم به دنبال تخریب اعتقادات، رفتار، باور و ساختار دین اسلام و انقلاب اسلامی است.

در ادامه مطلب همراه داشجو ایران باشید 

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های حوزه برای جلوگیری از جنگ نرم بسیار خوب پیش بینی شده است گفت: باید از خود بپرسیم که آیا حوزه‌های علمیه آنقدر رشد داشته‌اند‌ که بتوانند با جنگ نرم به صورت تمام قد مبارزه کنند.

وزیر سابق اطلاعات با تاکید بر اهمیت رشد حوزه‌ها علمیه برای مبارزه در میدان جنگ نرم بیان داشت: ما باید نظام تبلیغاتی خود را در حوزه‌های تقویت کنیم تا بتوانیم هجمه‌های دشمن نسبت به فرهنگ و دین اسلام را خنثی کنیم.

مشاورعالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید داشت:در جنگ نرم تغییر باورها و افکارها باید به عنوان اولویت اصلی مدنظر قرار بگیرد.

وی خاطر نشان‌کرد: اگر به رسانه‌های داخلی توجه کنیم خواهیم دید که بیش از اینکه بر تغییر افکار تمرکز کنیم بر تغییر رفتارها سرمایه گذاری کرده‌اید.

وزیر سابق اطلاعات افزود: ما ادعا داریم که در بحث مقابله با جنگ نرم در جهان پیش‌قدم بوده‌ایم زیرا توانستیم با انقلاب‌مان یک تحول فکری را در کشورهای غربی به وجود بیاوریم سپس آن‌ها با استفاده از همین مسئله به دنبال وارد ساختن خساراتی به باورهای مردم هستند.

مصلحی با تاکید بر تبیین فقه جنگ نرم در حوزه های کشور گفت: امروزه افسران جنگ نرم در این مقوله باید با فقه جنگ نرم آشنا شوند و امروزه باید موضوعات نگاه فقه شیعی به جنگ نرم، الزامات فقهی در جنگ نرم، مبانی فکری با تهدیدهای جنگ نرم، جنگ نرم و مهندسی معکوس در مراکز حوزوی و دانشگاه‌های ما مورد تدریس قرار بگیرند.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه دشمن می‌داند که طی چندین سال نمی‌تواند در ایران به نتیجه برسد خاطرنشان‌کرد: بسیاری تصور می‌کردند که فتنه‌ها با فتنه 88 به پایان رسیده است در صورتی که آن فتنه نیز خود بخشی از نقشه بود و آن‌ها توانستند در زمانی مناسب فردی خاص را که در بین خواص انقلاب نیز جایگاه خوبی داشت را علیه انقلاب و نظام بشورانند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عادی سازی را یکی دیگر از نقشه‌ها و طرح‌های دشمن خواند و افزود: آمریکایی‌ها با طولانی کردن مذاکرات می‌خواستند برخی مسائل همچون نشست و برخواست یک مقام آمریکایی با یک مقام ایرانی را طبیعی کنند.

وی تصریح کرد: یکی از سخت ترین نقشه‌های آمریکا در ایران بحث متقاعد سازی برخی خواص در موضوعات مختلف بوده که تا حدودی نیز در این زمینه موفق شده است.

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به اهمیت حضور حوزه در فضای مجازی گفت: فضای مجازی که هم‌اکنون زیر بار آماج حملات فرهنگی قرار دارد نیاز مبرمی به افراد حوزوی و فرهنگی دارد.

مصلحی افزود: موضوع شناسایی مکانسیم تاثیرگذاری جنگ نرم بر نخبگان حوزه، شبکه‌های اجتماعی و غیبت و حوزه در این عرصه، ضرورت ورود نخبگان به این فضا، خروج از حالت تدافعی و تغییر حالت به تهاجمی، جریان سازی در شبکه‌های مجازی و تولید محتوا از مسائلی است که باید در حوزه‌ها مورد توجه قرار بگیرد.

مشاورعالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های کشور مساجدی هستند که استفاده آنچنانی از ظرفیت‌های آن‌ها صورت نمی‌گیرد.