اینجانب کوروش هخامنشی فرزند کمبوجیه یکم اولین پادشاه خاندان هخامنشیان هستم و اکنون سال‌های سال است که با اجازه شما دوستان فوت کرده‌ام. گرچه میدانم از این قضیه ناراحت هستید و صد البته اگر ۲۰۰ سال هم عمر می‌کردم شما عزیزان را نمی‌دیدم!

 

اینکه شما عزیزان بنده را مورد لطف و عنایت قرار می‌دهید برای بنده بسیار ارزشمند است، منتها در راستای مورد لطف قرار دادن بنده چند نکته را لازم میدانم که مورد توجه قرار دهید:

 در ادامه این نامه همراه دانشجو  ایران باشید : 

نکته اول:

تنها سندی که از صحبت‌های من برای شما عزیزان باقی مانده است یک استوانه گلی به طول ۲۲٫۵ سانتیمتر است که بسیاری از قسمت‌های آن نیز مخدوش شده است. حالا چطور عده‌ای اینقدر از حکومت ما اطلاع دقیق دارند، معماییست عجیب. ضمناً دوستان تصور نکنند که زبان نوشته شده روی منشور فینگلیش یا فارسی است! آن زمان ما خطی میخی داشتیم و شکلک هم می‌کشیدیم.

 

نکته دوم:

دوستان لطف داشته‌اند مطالب زیادی را از قول بنده منتشر کرده‌اند که بنده به بطور قاطع تکذیب می‌کنم.

 

تاکنون جملات زیادی از امامان، پیغمبران، آلبرت اینشتین، مارتین لوتر کینگ، باب مارلی، رجب طیب اردوغان، حامد کرزای، سر آلکس فرگوسن، هادی عامل، جواد خیابانی و… را به بنده منتسب دانسته‌اند که هیچ کدام سندیت نداشته است.

 

اساساً در آن زمان ما اینقدر حرف نمی‌زدیم، بیشتر عمل می‌کردیم.

صد البته بنده از دوستداران جناب شریعتی هستم منتها بالاترین آمار تلفیق نام بنده با جملات قصار از آن ایشان بوده است.

 

نکته سوم:

اگر کمی دقت کنید بسیاری از دوستان، از همین ۱۰۰ سال پیش خودتان درست و حسابی آگاهی ندارید! نمی‌دانم چطور می‌شود یکهو از زمان ما اینقدر با جزئیات ماجراها را نقل می‌کنید. یکجوری دم از ما و حکومت ما می‌زنند آدم فکر می‌کند این‌ها آن زمان در کنار ما بودند!!!

 

اگر می‌خواهید رجوع تاریخی بیاورید، از زمانی بیاورید که کمی به شما نزدیک‌تر است و اطلاعات کافی دارید.

 

با خواندن تاریخ سه هزار سال پیش‌تر نمی‌شود برای قرن بیست و یکم نسخه درمان پیچید.

شما از یکسال پیش خود آگاه باشید کافیست! اصلاً من خودم آنقدر که شما میگویید یادم نیست چه می‌کردیم آن زمان‌ها!

 

نکته چهارم:

عدهای از شما دوستان افسوس این را می‌خورید که در زمان بنده نبودید. شاید خیلی تصوری از زمان ما ندارید.

اینکه برق، آب، گاز، تلفن و از همه مهم‌تر وسایل ارتباط جمعی نبود چطور می‌خواستید زندگی کنید؟

 

فیسبوک تان را چه می‌کردید؟

 _ وایبر نداشتید ها!

باید اسب چاپار می‌گرفتید و در نامه‌تان یک شب بخیر می‌نوشتید و می‌فرستادید برای مخاطب خاصتان!

اونوقتچطور می‌خواستید بدون تگ، روی مخ هم راه بروید؟

تازه از سِلفی مِلفی و همین الان یهوئی هم خبری نبود!

 

نکته پنجم:

اینطور نبود که بنده نشسته باشم و صبح تا شب به افق نگاه کنم و لبخند بزنم و بعدش همه چیز روبه راه باشد. ما هم لشکرکشی می‌کردیم و می‌جنگیدیم.

 

لشکرکشیمان هم واقعی بود، مجازی نبود. مثلاً اینطور نبود که چند تا فحش بنویسیم بار اسب کنیم چاپار را بفرستیم و بعدش طرف که آمد در برویم.

 

نکته ششم:

جان ما و فرزندان ما، اگر می‌خواهید حرفهای بی سر و ته و بی ریشه خود را به کرسی بنشانید، از اینجانب مایه نگذارید تا شأن و مقام ما زائل نگردد!!

 

باور کنید برای اثبات اینکه روشنفکر هستید نیاز به بزرگنمایی و تحریف تاریخ اینجانب نیست، ضمناً این‌ها روشنفکری نیست، کج‌فکریست ‌(ما بهش میگیم کژ اندیشگان).

 

لازم به توضیح است هر صفحه فیسبوک یا توئیتری منتسب به اینجانب دروغین بوده و با ادمینش از طریق گارد جاویدان برخورد قانونی خواهد شد.

 

مواظب خودتان باشید

قربان شما کوروش کبیر

منبع : بچه های قلم