در غرفه یکی از تشکل‌های دانشگاه کاشان در جشنواره رویش، تصاویر یکی از سران فتنه ۸۸ به نمایش گذاشته شد و دانشجویان این دانشگاه طی امضای طوماری خطاب به حراست وزرات علوم، اعتراض خود را اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از اصفهان، روزهای گذشته «جشنواره رویش»؛ با محتوای معارفه تشکل‌ها و کانون‌های دانشگاه کاشان برای دانشجویان ورودی جدید در این دانشگاه برگزار شد که خبر این برنامه به دلیل برخی حواشی تکراری در دانشگاه‌های استان و هنجارشکنی‌های پیاپی انعکاس داده شد.

 

در ادامه خبر همراه دانشجو ایران باشید 

در این برنامه که همراه برپایی غرفه از سوی نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه کاشان برگزار شد، دانشجویان شاهد برخی اتفاقات غیرقانونی بودند. در غرفه یکی از تشکل‌های این دانشگاه اتفاقی مشابه دانشگاه اصفهان، صنعتی اصفهان و دانشگاه آزاد اصفهان رخ داد و برخلاف نص صریح قانون تعدادی از تصاویری یکی از سران فتنه ۸۸ در این غرفه نصب شده است.

 

نکته قابل‌توجه این حرکت تشابه این اقدام در دانشگاه‌های مختلف استان و حتی کشور است که در یک اقدام هنجارشکنانه همزمان تلاش شده تا مصوبه قانونی زیر سؤال رفته و به‌اصطلاح تابوشکنی شود.

 

امید می‌رفت با پیگیری جدی مسئولان دانشگاه‌ها و برخورد با قانون‌شکنان در دولت قانون‌گرایان و درست‌کاران مجدداً این‌گونه اتفاقات دون شان دانشگاه در محیط مقدس علم و دانش رخ ندهد. اما پس از چند روز نه تنها در این دانشگاه شاهد برخورد جدی مسئولان و توجه و ارزش آن‌ها برای قانون و قانون‌گرایی نبودیم بلکه شعار محوری دولت تدبیر و امید نیز نادیده گرفته شد و حتی برخی مسئولان دانشگاه با حضور در این غرفه از این قانون‌شکنی‌ها دیدن کرده و واکنشی نشان ندادند.

 

در واکنش به این اقدام نیز جمع کثیری از دانشجویان این دانشگاه با تهیه طوماری خطاب به حراست وزارت علوم خواستار برخود با این قانون‌شکنی شدند. در تصاویر زیر صحنه حضور مسئولان دانشگاه در این غرفه و نیز طومار دانشجویان معترض که به امضای مسئول نهاد رهبری دانشگاه نیز رسیده، قابل مشاهده است.

 

جشنواره رویش، حضور انجمن و انتشار عکس رییس دولت اصلاحات توسط این انجمن در نمایشگاه برای چندمین بار

 

 

 

حضور معاونت فرهنگی و مسئول دفتر رییس دانشگاه در نمایشگاه رویش 
 

 

 

با گذشت دو روز از برپایی این غرفه‌ها و تا پایان روز ۲۰ مهرماه، هنوز عکس یکی از سران فتنه از غرفه این تشکل دانشجویی جمع آوری نشده است.

 

در پی این اتفاقات، بیش از ۵۰۰ نفر از دانشجویان انقلابی دانشگاه با توجه به حمایت مسئولین دانشگاه از انتشار عکس سران فتنه با امضای طوماری خطاب به مسئولین حراست وزارت علوم خواستار رسیدگی به این اقدامات غیرقانونی مسئولین دانشگاه شدند.

 

متن این طومار به شرح زیر است:

 

«خطاب به مسئولین حراست وزارت علوم

 

به اطلاع می‌رساند :با توجه به انتشار عکس سران فتنه به وسیله یکی از تشکل های حامی فتنه در دانشگاه برای چندمین بار و سیاست انفعالی مسئولین دانشگاه که حاکی از حمایت این افراد از این اقدامات دارد، ما دانشجویان انقلابی ضمن محکومیت این اقدام ضد نظام خواستار پیگیری و رسیدگی این مسئله غیرقانونی تحت حمایت مسئولین دانشگاه هستیم.

 

ولله عاقبه الحسنی»

     

  

 

 امضا کردن طومار توسط مسئول نهاد دانشگاه