محمد سلیمانی

محمد سلیمانی، نماینده مردم تهران در خانه ملت در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، در خصوص راههای نفوذ بیگانگان در کشوربا تأکید بر این مطلب که راههای نفوذ دشمن عمدتا از طریق فرهنگی و نیروی انسانی صورت می گیرد، گفت: بیگانگان همواره از طریق فرهنگی بویژه در حوزه های رسانه ای و تبلیغات و قلم بدستان وارد جامعه ای می شوند و سعی می کنند منویات خود را در یک بسته بندی و با رنگ لعاب مناسب با توجه به مشکلات و سلیقه هایی که در جامعه وجود دارد ارائه کنند و باعث انحراف در جامعه شوند و این موضوع در طول تاریخ در همه جوامع دیده شده است و اخیرا با انقلاب‎های رنگی رد و پای اینگونه نفوذها  را در جوامع مختلف شاهد هستیم و شاهدیم که حتی منجر به تغییر یک نظام و یا رژیم شده است.

در ادامه مطلب همراه سایت خبری دانشجو ایران باشید

 

وی در ادامه افزود: از آنجایی که امروزه با وجود اینترنت و شبکه های اجتماعی تهدیدهای جدی صورت می گیرد لذا اگر در جمهوری اسلامی ایران نیروهای انقلابی در صحنه حضور داشته باشند و در این شبکه ها دست به عمل و افشا گری کنند این نفوذ را کمتر خواهند کرد.

 

سلیمانی در ادامه بیان کرد: نیروهای انقلابی باید افراد و بیگانگانی  که به دنبال نفوذ و برهم زدن نظم جامعه هستند شناسایی و به مردم اینها را معرفی کنند.

 

نماینده مردم تهران در ادامه با بیان این مطلب که جامعه ما یک جامعه آزاد است گفت: دشمنان همواره مطالب خلاف واقع را در خصوص جمهوری اسلامی ایران در جهان مطرح کرده و می کنند اما با این همه شانتاژهای خبری ایران امن ترین نظام ها در دنیا محسوب می شود و از طرفی دیگر آزاد ترین نظام ها است.

 

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس بیان داشت: من در فرانسه تحصییل کرده ام لذا در قانون فرانسه وجود دارد که اگر یک فردی به رئیس جمهور و یا وزیری توهینی بکند حداقل شش ماه زندان دارد ولی در کشور ما به راحتی مردم و حتی رسانه ها رئیس جمهور را نقد می کنند و ممکن است در نقدها توهین هم به رئیس جمهور شود اما نظام با آنها کاری ندارد.

 

سلیمانی گفت: در ایران اسلامی حتی اعتقادات مردم را نیز زیر سوال می برند اما نظام با صبوری با این افراد برخورد می کند و تلاش می کند این افراد را نجات دهد.

 

نماینده مردم تهران در خانه ملت گفت: از آنجایی که ایران یک کشور آزاد است لذا نفوذ دشمن به کشور ما جدی تر است و نخبگان، دانشمندان، معلیمن و اساتید همه باید متوجه این موضوع باشند و حضرت امام خمینی (ره) بسیار زیبا اهداف استعمار را تبیین کرده و بیان فرموده اند که غرب در تلاش است تا از طریق فرهنگی در کشور ایران نفوذ پیدا کنند.

 

وی در خصوص وظیفه مسئولان و خانواده ها برای جلوگیری از نفوذ بیگانگان گفت: خانواده ها همان اندازه که برای تحصیل فرزندان خود هزینه می کنند ضرورت دارد برای رشد فرهنگی دانش آموزان نیز حمایت و اطلاعات در اختیار فرزندان خود قرار دهد و به فرزندان خود آگاهی ببخشد.

 

سلیمانی در ادامه در خصوص وظیفه مجلس و راهکار این نهاد قانونی و نمایندگان در نفوذ بیگانگان به کشور گفت: نمایندگان مجلس در نطق ها و قلم و تذکرات و مصاحبه هایی که می کنند باید فرهنگ ناب اسلامی و ایرانی را ترویج بدهند و باور ایرانی را به پیشرفت و امید پررنگ کنند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر این که نظارت نمایندگان کمرنگ است گفت: امروز کشور ما از لحاظ داشتن قوانین کمبودی ندارند ممکن است قانونی نقض و یا نیاز به ترمیم و به روز رسانی شود اما از نظر تنوع قوانین در فضای مناسبی قرار داریم ولی نظارت نمایندگان بسیار ضعیف است و نیاز دارد تا مجلس ساختار خود را تغییر دهد و در رابطه با نیاز مردم هماهنگی لازم را انجام دهد و بخش نظارتی را تقویت کند.

 

وی گفت: من تعطیلی مجلس برای سرکشی به حوزه را چندان قبول ندارم و باید نظارت ها نظامند شوند و مجلس باید وزرا و معاونین وزار را جهت سوال به مجلس دعوت می کنند ترسی نداشته باشد از بیان اینکه بگوید من وزیر را جهت بررسی موضوعی فراخوان کرده ام و با ترس نگوید من سوال کردم و تذکر دادم بلکه باید وزرا را بخواهد و بصورت جدی مباحث در جهت حل مشکلات مردمی مطرح شود.

 

سلیمانی در ادامه به نظارت نمایندگان اشاره و بیان داشت: نظارت بر خود نمایندگان باید بیشتر شود و نظارت بر نمایندگان نیز ضعیف است.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه گفت: امروزه افرادی در رأس انجام امور قرار گرفته اند که خانواده آنها در خارج از کشور زندگی می کنند مقیم خارج کشور هستند لذا باید این افراد  شناسایی شوند و نباید این افراد در رأس تصمیم گیری کارهای مهم کشور قرار بگیرند و برای تصمیم گیری باید از نیروهای مردمی دلسوز که در داخل کشور زندگی می کنند بهره گرفت.

 

نماینده مردم تهران در خانه ملت در ادامه به کم شدن دزدی ها در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: دزدی در کشور اتفاق می افتد اما بلافاصله این شناسایی می شود دلیل اصلی این امر نیز همکاری مردم است لذا اگر انجام کارها مردمی شود موفقیت در آن کار صد در صد می شود.

 

وی گفت: در جلوگیری از نفوذ بیگانگان نیز باید از نیروی مردمی بهره بگیریم و در این خصوص همه حساس شوند و اگر فرد نفوذی را مشاهده کردند اطلاع دهند و مردم این موضوع را جدی بگیرند و سریعا دستگاه های ذی ربط را از وجود چنین شخصی مطلع کنند.