یاسر جبرئیلی، کارشناس سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به نامه مایکل لدین مشاور اسبق امنیت ملی آمیریکا مبنی بر اینکه نامه سران فتنه موجب افزایش فشار تحریم ها بر ضد جمهوری اسلامی شد اظهار داشت: نامه لدین نامه مهمی است که عنوان شده است سران فتنه خطاب به مقامات آمریکایی نوشته اند.

 

در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید 

وی اضافه کرد: این نامه افشاگر پشت پرده فتنه 88 است که عده ای سعی کردند فتنه را سوء تفاهم ناشی از مناظرات جلوه دهند و ادعای تقلب به نظام را نسبت دهند همان زمان اسنادی منتشر شد که نشان داد این فتنه نه دغدغه انتخاباتی داشت و نه دغدغه تقلب بلکه مهمترین دغدغه آن مسئله نظام جمهوری اسلامی بود.

 

جبرئیلی با بیان اینکه این جریان در حقیقت علیه دولت خاصی شکل نگرفت تصریح کرد: مطالعه نامه لدین ثابت کننده همین تفسیر و برداشت از فتنه 88 بود با مطالعه نامه سران فتنه به دولت آمریکا مشخص می‌شود که مسئله سران فتنه مسئله اسلام سیاسی است .

 

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه این گفتگو تصریح کرد: در این نامه سران فتنه کشورهای غربی و آمریکا را «جهان آزاد» می نامند و از آنها استمداد می کنند علاوه بر اینکه می خواهند توافق هسته ای نشود خواهان اعمال فشار به ایران از طریق تحریم های وحشیانه هستند.

 

وی با اشاره به اسناد زیادی که نشان می دهد گره تحریم ها را خود فتنه گران به غرب و آمریکا داده بودند یادآور شد: در این نامه این طور عنوان می‌شد که تحریم ها به بهانه هسته ای وضع شده بودند.

 

جبرئیلی اضافه کرد: به اعتقاد من این نامه افشاگر ماهیت ضد اسلام سیاسی فتنه 88 بود و کسانی که گرفتار ظاهر ماجرای فتنه 88 بودند باید با مطالعه این نامه به خود آیند و بدانند که چه فتنه 88 و چه مسئله تحریم ها جز در چارچوب تلاش غرب و جریان غرب گرا در داخل ایران برای حذف اسلام از عرصه سیاست و جامعه قابل تفسیر نیست.

دانسجو+