جمهوری اسلامی ایران قبل از اعلام رسمی پیرامون برجام با آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک عماد نشان داد که در سیاست‌هایش هیچ تغییری ایجاد نشده، بلکه با توان بالا به برنامه‌های راهبردی خود ادامه می‌دهد.

متن یادداشت اختصاصی تسنیم با عنوان «موشک بالستیک «عماد» نماد اقتدار، عزت و پیشرفت ایران» به‌قلم دکتر رضا سراج، عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس مسائل راهبردی را در ذیل از نظر می‌گذرانید:

در ادامه مطلب همراه سایت خبری دانشجو ایران باشید

نخستین موشک بالستیک با قابلیت کنترل و هدایت‌ تا لحظه اصابت به هدف که با نام «عماد» و با موفقیت کامل آزمایش شد، موجب حیرت و وحشت کارشناسان غربی و رژیم صهیونیستی شد. چنانچه «اوزی روبین» کارشناس صهیونیست در حوزه‌ موشک‌های بالستیک گفته است: «موشک عماد یک جهش [در صنعت موشکی جمهوری اسلامی ایران] محسوب می‌شود».

ویژگی‌های موشک بالستیک نقطه‌زن و هدایت‌شونده عماد عبارت‌اند از:

1. قابلیت کنترل و هدایت تا لحظه اصابت به هدف

2. قابلیت تصحیح مسیر و هدف در صورت ایجاد انحراف

3. ضریب خطای بسیار کم

4. برد 1700 تا 2000 کیلومتر

5. امکان حمل سر جنگی حدوداً 750 کیلوگرمی

6. قابلیت آماده‌سازی و شلیک سریع‌

7. برتری نسبت به سامانه‌های موشکی پیکان3 (به‌اذعان صهیونیست‌ها).

این اولین موشکی است که جمهوری اسلامی ایران قادر است با آن، کلاهک موشک را به‌طور دقیق تا لحظه اصابت به هدف هدایت و کنترل کند. این هدایت توسط بالک‌هایی صورت خواهد گرفت که روی خود کلاهک نصب شده است، بالک‌هایی که پیش از این مشابه آنها را روی بدنه موشک‌هایی همچون خلیج فارس، فاتح 110 و فاتح 313 دیده‌ایم.

ابتکار ایران اسلامی برای انتقال پیام اقتدار، عزت و پیشرفت به دشمنانش:

جمهوری اسلامی ایران قبل از اعلام رسمی پیرامون برجام با آزمایش موفقیت‌آمیز موشک بالستیک عماد نشان داد که در سیاست‌هایش هیچ تغییری ایجاد نشده بلکه با توان بالا به برنامه‌های راهبردی خود ادامه می‌دهد.

بهره‌گیری از نام «عماد» هم برای این موشک به‌همراه تصویر و دست‌خط فرمانده‌ شهید و اسطوره‌ حزب‌الله به‌نام «عماد مغنیه»، عملاً پرتاب موشک بالستیک هدایت‌شونده‌ تا لحظه اصابت را معنابخشی کرد. این عبارت با دست‌نوشته‌ای از شهید مغنیه به‌هنگام شلیک موشک چشم‌نواز شد؛ «الهدف، واضح و محدّد و دقیق ازالة اسرائیل من الوجود» (هدف، واضح و مشخص و دقیق است؛ نابودی اسرائیل).

البته پیام اقتدار، عزت و پیشرفت ایران هنگامی بیشتر مشهود شد که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، برای اولین‌بار از شهر موشکی زیرزمینی خود نیز رونمایی کرد و همگان باید منتظر باشند تا پیشرفت‌های شگرف ایران در حوزه‌های مختلف نظامی و موشکی را در آینده بیش از پیش ببینند.