آیت الله مکارم شیرازی؛

آوردن کودکان به مساجد واجب است

برخی می‌گفتند آوردن کودکان به مسجد مکروه است، اما ما گفتیم که در این زمان آوردن آنان واجب است، برای این که از همین کودکی با این کانون مقدس آشنا شود.

 در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید

در مراسم کلنگ زنی مجتمع آموزشی و فرهنگی حضرت ثامن الحجج علیه السلام مشهد مقدس، به ساخت مدرسه علمیه، خانه عالم،‌ استاد سرا،‌ کتابخانه، مسجد و... در این زمین اشاره کرد و گفت: این گونه کارها و اجرای برنامه‌های مختلف مذهبی می‌تواند موجب رشد فرهنگی جامعه شود.

 

 

ایشان در ادامه نقش مؤثر مسجد در ابتدای اسلام را مورد اشاره قرار داد و با بیان این که نخستین فعالیت پیامبر گرامی اسلام صل الله علیه وآله در زمان ورود به مدینه، ساخت مسجد بود، گفت: در این مرکز دینی کارهای مختلف اجتماعی، قضایی، فرهنگی و سیاسی انجام می‌شد.

 

 

این مرجع تقلید، به شکل ساده مسجد در دروان پیامبر اشاره کرد و ابراز داشت: در دوارنی مانند رژیم پهلوی مسجد فقط برای نماز خواندن استفاده می‌شد و از آن فعالیت‌های دوران پیامبر صل الله علیه وآله خبری نبود، ولی انقلاب از همین مساجد شروع شد و مساجد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاثیرگذار شدند.

 

معظم له با اشاره به حدیثی که بیان می‌کند که هر جا مسجدی ساخته می‌شود، قبلاً خون شهیدی در آنجا ریخته شده است،‌ گفت: پیام این حدیث آن است که مساجد با خون شهدا گره خورده و در ادامه راه نیز حفظ و نگهداری آن با خون شهیدان پیوند دارد.

 

 

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر این که مسجد باید برای همه جذاب باشد، گفت: برخی می‌گفتند آوردن کودکان به مسجد مکروه است، اما ما گفتیم که در این زمان آوردن آنان واجب است، برای این که از همین کودکی با این کانوان مقدس آشنا شود.

 

 

معظم له در ادامه حوزه علمیه را پشتوانه مسجد عنوان کرد و افزودند: حوزه علمیه مسجد را نگه می‌دارد و در طول تاریخ نیز در کنار مسجد، حوزه علمیه ساخته می‌شد.

 

ایشان در پایان تصریح کرد: باید حسینیه‌ها، مساجد، حوزه‌های علمیه و... در حاشیه شهر ایجاد شوند تا مشکلات حل شود.

 

 زمین مجتمع آموزشی و فرهنگی ثامن الحجج به مساحت 5 هزار مترمربع در ابتدای حاشیه بلوار شهرک شهید رجائی واقع است که توسط آیت الله مکارم شیرازی و با حضور امام جمعه مشهد، مدیر حوزه علمیه خراسان، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و برخی از مسئولان و روحانیان این شهر کلنگ آن زده شد.

شبستان