استاد دانشگاه آزاد مشهد گفت: من ناخواسته باعث آزردگی روح دلسوختگان شده‌ام و خودم این را می‌فهمم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو از مشهد، شنبه ۹ آبان ماه جاری، فایل صوتی از یکی از اساتید دانشگاه آزاد مشهد منتشر شد که هجمه‌های بسیاری در پی داشت در پی ایجاد این شائبه‌ها مبنی بر توهین این اساتید دانشگاه آزاد مشهد «ص- ن» به ساحت حضرت فاطمه زهرا(س) جمعی از دانشجویان بسیجی ضمن تقدیم کتابی از جانب آیت الله سید احمد علم الهدی، امام جمعه مشهد تحت عنوان «زهرا، مولود وحی» که نوشته ایشان نیز می‌باشد، به گفت‌وگو با وی پرداختند و مواردی را به وی متذکر و از وی خواستند تا از مردم عذرخواهی کند.

 

در ادامه مطلب همراه سایت خبری دانشجو ایران باشید

علی سلطانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد در این جلسه گفت: با توجه به شرایط و هجمه‌هایی که پس از انتشار این فایل صوتی پیش آمد سعی کردیم تا فضای موجود را به یک فضا آرام برای گفت‌وگو و تبادل نظر تبدیل کنیم.

 

وی خطاب به این استاد با اشاره به این‌که فایل منتشر شده از شما بازتاب‌هایی را در میان جامعه دانشگاهی و نخبگانی ما ایجاد کرده است، تصریح کرد: ما دوست داشتیم شما در ابتدا به جای تکذیب در خبرگزاری ها، صادقانه اشتباه خود را می‌پذیرفتید و از ما و مردم عذرخواهی می کردید و می‌گفتید که اشتباه شده است نه این‌که آن را تکذیب کنید تا وقتی کار به اینجا می رسد، اکنون ابراز ندامت کنید.

 

این فعال دانشجویی تصریح کرد: تا کنون از این قبیل اتفاقات از جانب برخی چهره های مسئول استانی و کشوری بسیار رخ داده است و رافت اسلامی تا کنون مشمول حال این آقایان بوده، به گونه ای که شاهد محاکمه و برخورد فیزیکی با آنان نبودیم؛ اما با توجه به این‌که شما بدون هیچ گرایش فکری چنین شائبه‌ای را مطرح کردید بسیار بهتر بود که فضا را آرام می‌کردید و نه به آن دامن بزنید.

 

سلطانی ضمن تاکید بر قانون‌مداری بدنه دانشجویی، برخورد انقلابی را در صحنه های حساس از روحیات مطالبه گری دانشجو دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که طرح و ایجاد چنین فضاهایی برای نظام و کشور هزینه‌ بردار است، باید مراقب بود که هجمه ایجاد نشود.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد در مجددا تاکید کرد: به طور حتم اجازه نخواهیم داد نهادها و گروه های فکری و اعتقادی و مذهبی وابسته به اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی وارد فضای دانشگاهی شوند، تمام قد نسبت به عدم ورود این گروه ها خواهیم ایستاد.

 

اگر خود من خارج از فضای ایجاد شده چنین صوتی را می‌شنیدم خشمگین می‌شدم

 

در ادامه «ص- ن»، استاد دانشگاه آزاد مشهد گفت: ما بچه مسلمان هستیم و یکی از مهمترین سرگرمی‌های من در دوران کودکی مطالعه بوده است؛ البته در زمینه دینی تخصص نداریم؛ اما از دوران کودکی مطالعات در این زمینه داشته‌ام.

 

وی ادامه داد: من ناخواسته باعث آزردگی روح دلسوختگان شده‌ام و خودم این را می‌فهمم. وقتی اتفاقی رخ می‌دهد و توهینی می‌شود گذشته از این که علاقمند به اهل بیت و شیعه هستیم، اصول و خط قرمزهایی داریم. من در این جامعه زندگی می کنم اهل نماز و روزه هستم و فرزندم را با تربیت اسلامی بزرگ کرده‌ام.

 

وی تصریح کرد: ۵۴ ترم است که در دانشگاه تدریس می‌کنم. آیا صحیح است که دانشجویی سخنی را مطرح کند و من مانند برخی اساتید ریشخند بزنم و یا بی تفاوت عبور کنم؟

 

وی با اشاره به این که می توانید از دانشجویان منش و رفتار مرا بپرسید، گفت: متاسفانه فایل صوتی از من منتشر شده که برخی قسمت‌های حذف شده است در فایل منتشر شده کلماتی مانند احتمالا و یا ممکن است حذف شده و شاید اگر خود من خارج از فضای ایجاد شده چنین صوتی را می‌شنیدم خشمگین می‌شدم. این امر اخلاقی و انسانی نیست. ما شیعه هستیم و جهان بینی ما باید مبتنی بر اسلام باشد، ما یک جامعه لائیک نیستیم.

 

سلطانی، دبیر شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی استان خراسان رضوی در پایان این گفت‌وگو تصریح کرد: علاوه بر اینکه نیاز است بررسی لازم در این خصوص صورت پذیرد، مانیز منتظر اقدام قانونی دانشگاه و دستگاه های ذیصلاح با رعایت رافت و عطوفت اسلامی نسبت به شخص شما و یا سایر متخلفین خواهیم بود.