یک عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: هدف دشمن در این زمینه نفوذ در بین نخبگان رسانه‌ای برای جهت‌دهی به افکار عمومی است و همینگونه هم شده و موفق شدند عده‌ای از کسانی که در امر رسانه و اطلاع رسانی دخیل هستند را مامور این کار کنند.

 

محمدصالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب مبنی بر بستن راه‌های نفوذ دشمن، گفت:‌ آمریکایی‌ها و همپیمانان آن «برجام» را یک راه نفوذ به جمهوری اسلامی دیدند؛ اما با درایتی که رهبر انقلاب در این زمینه داشتند، نقشه آنان کاملا نقش بر آب شد.

 

در ادامه مطلب همراه سایت خبری دانشجو ایران باشید

وی افزود: امروز انتظار از مسئولین و بخصوص دولتی‌ها این است که بدون توجه به بازی‌های سیاسی در زمینه نفوذ دشمن بسیار جدی باشند، دشمن از هر راهی برای رخنه در جمهوری اسلامی استفاده می‌کند و وظیفه مسئولین است که راه‌های نفوذ دشمن را در هر عرصه‌ای چه هسته‌ای چه غیرهسته‌ای ببندند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان این مطلب که آمریکایی‌ها با نفوذ در ایران و از بین بردن اعتقادات در بین جوانان، می‌خواهند قدرت اول منطقه را داشته باشند، تصریح کرد: بنا بر نقشه‌ای که آمریکایی‌ها از مدت‌ها پیش طراحی کرده بودند، تصمیم داشتند پس از افغانستان و عراق به سمت ایران بیایند، اما به خوبی متوجه این مسئله شدند که ایران،‌ نه افغانستان است نه عراق؛ لذا به دنبال ساقط کردن دولت سوریه که از محورهای اصلی مقاومت در منطقه به حساب می‌آید، رفتند؛ اما در این راه هم شکست خوردند.

 

جوکار ادامه داد: پس از شکست در ساقط کردن دولت بشار اسد، برجام را بهترین فرصت برای نفوذ در ایران و به طبع آن نفوذ در منطقه و نقاط حساس خاورمیانه دیدند؛ اما در این زمینه هم تاکنون با درایت‌های رهبرانقلاب فعلا نتوانسته‌اند به اهداف از پیش تعیین شده خود برسند.

 

وی گفت: امروز مشروعیت ایران در بین کشورهای منطقه به شدت افزایش یافته و همین مسئله نگرانی‌های آمریکایی‌ها را دوچندان کرده است، لذا پروژه‌های مختلفی را برای از بین بردن این مشروعیت تدارک دیده‌اند که این امر مستلزم درایت همه مسئولان و  در خط و تبعیت از ولایت بودن آنان است، ان‌شاالله هم همینگونه خواهد بود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس، رسانه را بهترین ابزار برای نفوذ دشمن دانست و گفت:‌ هدف دشمن در این زمینه نفوذ در بین نخبگان رسانه‌ای برای جهت‌دهی به افکار عمومی است و همینگونه هم شده و موفق شده بودند عده‌ای از کسانی که در امر رسانه و اطلاع رسانی دخیل هستند را مامور این کار کنند، که با هوشیاری دستگاه‌های امنیتی این نقشه آنان نیز برملا شده اما باید بیش از پپش مراقب این مسئله بود.