وحید یامین پور امروز در همایش بصیرت در دانشگاه فردوسی مشهد ضمن تاکید بر مسئله معماری اسلامی گفت: در معماری اسلامی همه چیز از مسجد الهام می گیرد و تمام ساختمان ها از خانه گرفته تا حمام براساس الگوی مساجد ساخته می شوند.

 

وی افزود: با ساختن نمازخانه در استادیوم ورزشی معماری اسلامی حاکم نمی شود؛ اصل بر مسجد است، همچنین نمی توان با نصب تعدادی پرچم و بنر سبحان الله در سطح شهر آن شهر را اسلامی کرد.

 در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید 

این فعال سیاسی در ادامه گفت: غرب نمی تواند دینداری و انقلاب اسلامی را تحمل کند، همانگونه که انقلاب اسلامی نمی تواند مبانی غرب را بپذیرد.

 

یامین پور با تاکید بر اینکه امکان ندارد شیطان توبه کند، تصریح کرد: امام در دنیایی پا به عرصه وجود گذاشت که مصرف گرایی و شهوت جهان را گرفته بود؛ در همین جهان بود که امام از لفظ نه شرقی نه غربی استفاده کرد.

 

وی ضمن بیان اینکه امام عنوان می کردند ما تمدنی می خواهیم که از آن خدا باشد، بیان داشت: بسیاری معنای ولایت را متوجه نشده اند؛ انقلاب اسلامی احیای ولایت فقهاست.

 

این فعال سیاسی ضمن اشاره به اینکه کسی تردید ندارد که امام منجر به زنده شدن ایمان شد، تصریح کرد: روزگاری تمام دنیا تحت تاثیر مبانی غربی بود، در چنین شرایطی بود که امام ظاهر شد.

 

یامین پور تصریح کرد: دنیای غرب و دنیای مدرن ذیل ولایت شیطان می رفت تا طیاره ما را ببلعد و این یعنی شکست دین؛ در این شرایط بود که انقلاب اسلامی همانند چراغی عالم را روشن کرد. امروز این نور در حال توسعه یافتن است و چنانچه این نور به مرحله ای برسد که خداوند بتواند به آن اعتماد کند، زمینه سازی جهت ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم خواهد شد.

 

این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه در انقلاب اسلامی هر اقدامی می تواند ظهور را نزدیک و یا دور کند، نقش مردم و دانشگاهیان را در این زمینه مهم دانست و گفت: یکی از مهمترین مفاهیم در مبانی دینی مفهوم علم و حکمت است.

 

وی جایگاه علم را جایگاهی رفیع نامید و تصریح کرد: به طور کلی انسان برای آموختن علم خلق شده است و در روایت نیز بر مسئله علم آموزی تاکیدات بسیاری را مشاهده می کنیم.

 

یامین پور در بخش پایانی صحبت های خود ولایت را عنصری مهم در دین ارزیابی کرد و گفت: برای هیچ چیز مانند ولایت، فریاد زده نشده است. پیامبر هیچ گاه برای نماز خواندن فریاد نزدند، اما در قضیه غدیر خم مشاهده می کنید منتظر می مانند تا تمامی کاروان جمع شود تا بتواند ولایت امیرالمومنین را اعلام کنند. بنابراین مشاهده می کنید که مسئله ولایت تا چه اندازه حائز اهمیت می باشد.

 

دانشجو+