نماینده مردم تهران در مجلس از عدم اعلام وصول لایحه شفاف‌سازی منابع مالی انتخابات انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان در تذکری خطاب به هیئت رئیسه مجلس، اظهار داشت: روز گذشته دولت اعلام کرد که لایحه دو فوریتی شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخابات به مجلس تقدیم شده، اما هیئت رئیسه این لایحه را اعلام وصول نکرده است.

در ادامه مطلب همراه سایت خبری دانشجو ایران باشید 

وی ادامه داد: هیئت رئیسه علت عدم اعلام وصول این لایحه را صف طولانی طرح‌ها و لوایح مجلس عنوان کرد، در حالی که لایحه دو فوریتی نباید در این صف نگاه داشته شود و باید به صورت فوری در دستور کار مجلس قرار داده شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تصویب لایحه شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخابات موجب آبروی دولت و مجلس می‌شود، گفت: تصویب این لایحه از فسادهای احتمالی جلوگیری می‌کند، لذا اگر مجلس در اعلام وصول این لایحه قصور کند، یا نخواهد این لایحه به تصویب برسد، مورد اتهام قرار می‌گیرد که مخالف شفاف‌سازی منابع مالی و هزینه‌های انتخابات نامزدهای مجلس شورای اسلامی است.

توکلی در ادامه تذکر خود گفت: لایحه دائمی‌ شدن برخی مواد برنامه ششم توسعه نباید براساس لایحه تقدیم شود، زیرا دارای موضوعات متفاوتی است، حتی اگر به مجلس ارائه داده شود هم تنها نباید در کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار داده شود، بلکه باید به کمیسیون‌های فرعی نیز ارسال شود.

در ادامه حجت‌الاسلام سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست جلسه را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر، گفت: آئین‌نامه اولویتی برای اعلام وصول لوایح نسبت به طرح‌ها قائل نشده، البته این موضوع در هیئت رئیسه مورد بررسی قرار خواهد گرفت که برای اعلام وصول طرح یا لایحه‌ای که فوت مصلحت می‌شود، اقدام کنیم.

وی در پاسخ به تذکر دوم توکلی اظهار داشت:‌ لایحه دائمی شدن برخی مواد قانون برنامه ششم به کمیسیون‌های فرعی نیز ارجاع خواهد شد.