برخی افراد حرف رهبر خود را تفسیر به رای می‌کنند

آیت الله مصباح یزدی امشب در جمع دانشجویان بسیجی شرکت کننده در دوره خط امام در دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه معرفت، تقوا و بصیرت سه ضلع مثلثی هستند که ما را در شناخت مسیر خداوند کمک می‌کنند گفت: گاهی می‌بینیم برخی دارای معرفت و شناخت خوب نسبت به مسائل هستند و در زندگی افراد باتقوایی محسوب می‌شوند؛ اما در زندگی خطاهای عجیبی انجام می‌دهند.

 

در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید 

وی با بیان اینکع مبدا سکولاریسم در اسلام بر مبنای جدا کردن دین از سیاست است، بیان داشت: سکولاریسم معتقد است مردم باید در انتخابات سرنوشت خود را برگزینند؛ اما حکومت حق ندارد به آنان نحوه چگونه زندگی کردن را تذکر بدهد و آنان هر گونه بخواهند می‌توانند زندگی کنند.

 

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه اگر می‌خواهید در حوادث گم نشوید با بصیرت با حوادث برخورد کنید، افزود: برخی به محض اینکه به قدرت می‌رسند نفرات قبل از خود را مقصر می‌دانند و این نشان از بی بصیرتی و کمبود ایمان آنان است؛ اما در مقابل بزرگ دین ما می‌داند که براساس ظرفیت هر فرد تا چه اندازه وی را حمایت کند.

 

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی به تاریخ 36 ساله انقلاب اشاره کرد و افزود: در انقلاب برخی بزرگان و صاحبان مقام‌های دینی و غیر دینی تا حدی تزلزل پیدا کردند که امام خمینی(ره) در زمان حیات خود مجبور شد یکی از آنان را عزل کند زیرا اطاعت از رهبری در میان خواص ما به خوبی جا نیفتاده است.

 

وی معمار سیاست در انقلاب را رهبر معظم انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: بصیرت به شما کمک می‌کند تا معمار سیاست انقلاب را که از طرف خداوند و به نیابت از امام معصوم رهبر معظم انقلاب است به خوبی بشناسید.

 

آیت الله مصباح یزدی با انتقاد از کسانی که حرف ولی و رهبر خود را به تفسیر به رای می‌کنند یادآورشد: در عالم، رهبری به سادگی امام با ملت خود سخن نگفته؛ اما آنقدر از سخنان واضح و روشن ایشان از سوی برخی خواص تفسیر به رای شد که ایشان فرمودند نمی دانم که دیگر چگونه سخن بگویم که از دیگر از سخن من تفسیر به رای نکنند.

دانشجو+