دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص اینکه هفته‌های اخیر در اطراف خوابگاه این دانشگاه مورد زورگیری و تهدید با چاقو قرار گرفته بود و چگونگی این اتفاق گفت: من دو هفته پیش ساعت 9 شب از مسیر مترو طرشت به سمت خوابگاه دانشگاه در حال آمدن بودن که حوالی خوابگاه دو زورگیر چاقو را زیر گلوی من گذاشته و با تهدید گوشی و همه وسایلم را از من گرفتند.

 

در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید

وی ادامه داد: آن حوالی هیچ کس نبود که به کمک من بیاید علی رغم این من سریعا به نگهبانی خوابگاه مراجعه کرده و قضیه را گفتم اما آنها به من گفتند که وظیفه ما فقط نگهبانی از داخل خوابگاه است یعنی حتی اگر جلوی درب خوابگاه چاقو زیر گلوی من می گذاشتند آنها جلو نمی‌آمدند یا اگر هم می‌آمدند دانشگاه آنها را توبیخ می‌کرد زیرا حوزه عملکرد آنها تنها مربوط به خوابگاه و داخل آن می‌شود.

 

این دانشجوی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه طی این سال‌ها زورگیری و اذیت و آزارهای متعددی برای دانشجویان ساکن خوابگاه رخ داده است خاطرنشان کرد: ممکن بود پس از یکی دو مورد زورگیری نیروی انتظامی گشت پلیس برای اطراف خوابگاه بگذارد اما متاسفانه این گشت ها ادامه نیافت و موجب ادامه پیدا کردن زورگیری ها شد.

 

وی که حالا یکی از مال باختگان این زورگیری ها است در خصوص برخورد مسئولان دانشگاه و پیگیری هایش گفت: من به مسئولان دانشگاه ماجرا را گفتم اما عملا فقط ابراز تاسف کردند و گفتند باید از یک مسیر دیگر می‌آمدی حتی به من گفتند تاکسی دربست بگیر و به دانشگاه بیا من هم به آنها گفتم چنین چیزی اصلا عملی نیست من روزانه چه قدر پول برای تاکسی دربست بدهم؟

 

وی افزود: یک هفته قبل از زورگیری از من این اتفاق برای یکی دیگر از دانشجویان خوابگاه هم رخ داده بود که ساعت 4 بعدازظهر حدودا 30 متر پایین تر از خوابگاه با چاقو تهدید شده بود و همه چیزش را از او گرفته بودند حتی ما طی این سال‌ها شاهد اذیت و آزار دانشجویان دختر از جانب این اشرار بوده‌ایم که آخرین مورد به اردیبهشت ماه سال جاری برمی‌گردد که یکی از دانشجویان دختر نیز مورد زورگیری قرار گرفت.

 

این دانشجو در پی اظهارات خود گفت: به نظر من همه این مشکلات تقصیر مسئولان دانشگاه نیست بلکه بخش عمده ای از این مشکل به نیروی انتظامی و پلیس برمی‌گردد که ما انتظار پیگیری این قضیه را از پلیس داریم.

 

وی در پایان گفت: من حتی به نیروی انتظامی برای شکایت هم رفتم اما فهمیدم باید وقت و هزینه زیادی را صرف می‌کردم و آخرش هم به جایی نمی‌رسیدم مبنای حرفم هم این است که بعد از مراجعه من به پلیس ما باز هم شاهد بازگشت حتی یک گشت امنیتی برای خوابگاه نبودیم و متاسفانه باید بگویم زورگیران همچنان برای خودشان جولان می‌دهند.

دانسجو+