آمریکا خیلی سعی کرد قبح مذاکرات را بریزد

به گزارش گروه دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ داوود گودرزی مسئول سازمان بسیج دانشجویی با حضور در نشست مسئول بسیج دانشجویی  شرایط داخلی و منطقه ای را شرایط خاصی دانست و گفت: البته در این سی و شش سال هیچ موقع شرایط عادی نداشته ایم این هم طبیعی است چرا که انقلاب رو به رشد به سمت آرمان ها بوده است.

 

در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید 

وی با اشاره به بیانات رهبری اظهار داشت:رهبری فرمودند انقلاب یک حرکت تدریجی از بدیها به خوبی ها است که حد یقفی ندارد و تا آنجا ادامه خواهد داشت که به همه ی آرمانها برسیم.

 

 

گودرزی ادامه داد:آقا فرمودند تا مادامی که به قله ی پیشرفت نرسیم دشمنی ها تمام نمی شود،منتها یک جاهایی آدم شرایط را حساس تر می بیند..بعضی نقاط ,نقاط عطف هستند.مثلا الان چند ماه است که درگیر مسئله توافق هسته ای هستیم و مذاکرات بر سرنوشت کشور اثر خواهد داشت.بپذیریم یا نه این توافق در فرهنگ ما ، سیاست ما در مباحث اجتماعی و در همه چیز اثر خواهد داشت.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: دشمن این فرایند را به گونه ای طراحی کرده است که چه بخواهیم و چه نخواهیم در افکار عمومی اثر بگذارد. لذا بسیج دانشجویی با تشکیل کارگروهی تخصصی به صورت کارشناسی در حال بررسی توافق و اثرات آن در جامعه است که نتایج این تحقیقات اعلام خواهد شد.

 

وی با اشاره به وضعیت منطقه خاطر نشان کرد:آثار اوضاع یمن به هیچ وجه قابل مقایسه با دیگر کشور ها نیست در معادلات بین المللی تغیرات زیادی ایجاد می کند. اکنون اوضاعی که آمریکایی ها با آن درگیر شده اند و اعترافات سنگینی که اوباما انجام می دهد همگی برای توجیه توافق با ایران است. روزهای پایانی ابر قدرتی آمریکا رسیده و هیمنه اش در حال فرو ریختن است.

 

 

 

گودرزی در بخشی دیگر از سخنان خود به اولویت های بسیج دانشجویی اشاره کردگفت :فراگیری و جذب حداکثری،انقلاب اخلاقی و رویش معنوی و همچنین مطالبه گری جدی آرمان ها جزو اولویت های بسیج دانشجویی است که در 10بند از دیدار اخیر دانشجویان با مقام معظم رهبری در 10بند استخراج شده است.

 

 

وی با اشاره به اعتراف اوباما مبنی بر شکست سیاست تحریم در صورت عدم توافق با ایران گفت:توافق میان ایران و آمریکا سخت بود و آمریکا با طراحی فرآیندی و با طولانی کردن مذاکرات تمام سعیش را برای شکستن قبح مذاکره باخود انجام داد.

 

 

عدالت خواهی و مبارزه با فساد دیگر موردی بود که گودرزی به آن اشاره کرد و تصرح داشت: عده ای به ناحق پرچم عدالت خواهی را بر دست گرفته اند .اقای جهانگیری و دوستانشان در صحبت ها و همایش ها می گویند که میخواهند با فساد مبارزه کنند.در حالی که دوسال است قانون مبارزه با قاچاق کالا روی میز آقای رییس جمهور است چرا ابلاغش نمی کنند؟چند سال است که قانون مبارزه با پولشویی رو میز شان  چرا اجرایش نمی کنند؟

 

 

رشد علمی و پیشرفت کشور، سبک زندگی ،اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی،بحث عزت و استقلال ،بحث نشاط سیاسی و آزاد اندیشی در دانشگاه ها.،بحث امر به معروف و نهی از منکر ،مسئله انتخابات و تحول در حوزه علوم انسانی و دانشگاه اسلامی از دیگر مواردی بود که توسط مسئول بسیج دانشجویی دارای اهمیت و اولویت برشمورده شد.

دانشجو+