آیت‌‏الله مصباح یزدی با تأکید بر "نعمت انقلاب باید با شکرگزاری از سوی همه ما حفظ شود"، گفت: امروز ما نگرانیم، چراکه برخی هم‌لباسان ما ناشکری می‌کنند و قدر این نعمت را نمی‌دانند.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم، آیت‏‌الله محمد تقی مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر و رونمایی از 25 جلد کتاب از الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‏‌های این مؤسسه برگزار شد، گفت: از بهترین برکاتی که در سایه انقلاب اسلامی شامل مردم ایران و مسلمانان و بشریت شد برکات علمی و معنوی انقلاب بوده است.

 

در ادامه مطلب همراه سایت خبری دانشجو ایران باشید

🔴🎦 😳 وی با اعلام اینکه حوزه به‌برکت انقلاب اسلامی تعالی پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در زمان پهلوی و دوران طلبگی ما از بهترین افتخارات حوزه این بود که یک مقاله و یادداشتی در یکی از مطبوعات به چاپ برسد که بعدها سالنامه‏‌ای تشکیل شد که در سال چند مقاله از روحانیون در آن به چاپ می‌‏رسید و در اواخر ماهنامه‏‌ای با عنوان مکتب اسلام از قم منتشر می‌‏شد اما امروز به‌برکت انقلاب اسلامی شاهد فعالیت بسیار زیاد روحانیت در تولید علم دینی هستیم.

 

⬅️📡 این استاد اخلاق با تشریح شخصیت شهید مطهری تصریح کرد: یکی از ستارگان عالم تحقیق بین روحانیت استاد شهید مطهری بودند که برجسته‌ترین بعد پژوهش‏های ایشان تحقیقات فلسفی بود و بقیه موضوعات فرع آن بود، شهید مطهری تنها منبع تحقیقاتشان کتاب فارسی سیر حکمت در اروپا بود که بر اساس همان یک کتاب نظرات فلاسفه غربی را به چالش می‌‏کشید که این در نوع خود از عجائب عالم پژوهش است.

 

📶 آیت‌الله مصباح یزدی به بیان برکات علمی انقلاب اسلامی پرداخت و ابراز داشت: امروز به‌سبب فداکاری‌‏های امام خمینی(ره) و شهدا و رهبر عزیز انقلاب روحانیون و حوزه علمیه در حال پژوهش و تحقیق در سطح جهانی‌اند تا جایی که امروز برخی از تحقیقات برخی روحانیون در دانشگاه‌‏های آلمان و اتریش در سطح دکتری در حال تدریس است؛

امروز به‌جرأت می‌‏توان گفت که تحقیقات و پژوهش‏‌های دینی و فلسفی روحانیت کمتر از تحقیقات هسته‌ای نیست اما به‌سبب عدم تبلیغات نسبت به این امر ناشناسی در این امر در جامعه وجود دارد.

💯✅ وی با تأکید بر "نعمت انقلاب باید با شکرگزاری از سوی همه ما حفظ شود"، گفت: امروز ما نگرانیم چراکه برخی هم‌لباسان ما ناشکری می‌کنند و قدر این نعمت را نمی‌دانند؛ امیدواریم همه ما بیش از پیش لیاقت استفاده از این نعمت را داشته باشیم.

✅ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به تبیین شخصیت علامه طباطبایی پرداخت و گفت: ایشان افتخارات بزرگی را برای حوزه آفریدند، شخصیتی فوق العاده ممتاز با جامعیت علمی بودند، علامه اهتمام ویژه‌ای به معارف قرآن و سنت داشتند.

🔴 آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرد: مرحوم آقای صدوقی(ره) می‌فرمودند: "اگر علامه را از حوزه قم برداریم چندان امتیازی برای حوزه علمیه قم نمی‌ماند"، مرحوم علامه شخصیتی بی‌ادعا، بدون سروصدا، بدون تظاهر و باتواضع بودند که زبان از بیان ویژگی‌های شخصیتی ایشان عاجز است.

لینک در سایت #دانشجو_ایران http://daneshjooiran.ir/post/416


💯 کانال دانشجویی : telegram.me/joinchat/AlOtjjwF3N0ia9KwWNrVwg