اعتراض صنفی دانشجویان دانشگاه نفت در حالی به روز هشتم خود رسید که شب گذشته این دانشجویان، در اعتراض به پاسخ غیر مسئولانه وزیر نفت، به نشانه اعتراض علاوه بر اعتصاب غذا، شب را در بیرون خوابگاه سپری کردند.

مسئله از یک مصاحبه شروع شد وقتی سلحشور، معاون منابع انسانی وزیر و عضو هیات علمی دانشگاه نفت با 20:30 مصاحبه کرد و آب پاکی را روی دست دانشجویان دانشگاه نفت ریخت و اعلام کرد اولویت استخدام حذف شده است.

 

این مسئله مثل آب سردی بود بر پیکره دانشجویان دانشگاه نفت، دانشجویانی با رتبه های بالا که از شهرهای دور و نزدیک کشور به این دانشگاه آمده بودند و حاضر شده بودند، گرمای طاقت فرسای اهواز و آبادان را تحمل کنند.

 در ادامه مطلب همراه سایت خبری دانشجو ایران باشید   

هر چند بررسی روند رفتاری و مدیریتی وزیر نفت غیر از این را هم نشان نمی داد، وزیری که از سال های قبل و در دوره اصلاحات هم دست به کار شده بود که این دانشگاه را به وزارت علوم واگذار کند تا مرحله عقد قرارداد هم رفته بود؛ اما حضور به موقع دانشجویان اجازه حذف و اضمحلال این دانشگاه تخصصی را نداده بود.

 

 

                                                

 

پس از یک هفته تجمع و تحصن، روز گذشته، بیژن نامدار زنگنه در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما در خصوص سرنوشت دانشجویان متحصن دانشگاه نفت که به وضع استخدام خود معترض بودند، گفت: استخدام در وزارت نفت حسب نیاز انجام می شود و باید به خدمت افراد نیاز باشد تا استخدام صورت پذیرد.

 

وی افزود: علاوه بر نیاز، باید صلاحیت افراد از نظر هسته های گزینش هم احراز شود و همچنین باید افراد استخدام شده از حداقل سواد هم برخوردار باشند.

 

این سخنان دیشب علاوه بر اینکه نتوانست پاسخی باشد بر مطالبه به حق آنها از سوی وزیر، بلکه موجب ناراحتی جامعه دانشگاهی شد.

 

              

 

دانشجویان معترض نفتی دیشب را در سوز سرمای خوزستان در بیرون سپری کردند تا نشان دهند برای احقاق حق و حقوق قانونی خود ذره ای کوتاه نمی آیند.

 

شنیده ها حاکی از آن است که دانش آموختگان دانشگاه نفت در اعتراض به بدعهدی مسئولان وزارت نفت شنبه هفته آینده ۲۶ دی ماه مقابل وزارت نفت تجمع آرام برگزار می کنند.