بسم الله الرحمن الرحیم

توجه به دو  در خصوص همه موارد بالا بسیار حائز اهمیت است :

«نکته اول»
همه آن چه که در این پروسه طی گردیده از رصد دیده بان نظام مقدس جمهوری اسلامی پنهان نبوده و در خصوص هر یک از سیاست های دنبال شده توسط دشمن سیاست هایی را اتخاذ نموده اند که علاوه بر جلوگیری از دستیابی دشمن به آنچه که مد نظرش بوده، اولا مسیر انقلاب از اهداف ترسیمی منحرف نگردد و ثانیا با رهنمود های پیامبرگونه شان سد راه محکمی نسبت به آنچه که دشمن تصور می کرد دوراز چشمان ایشان باشد ایجاد نموده اند.


«نکته دوم»
اقدامات و سیاست های  در دوران موسوم به  جزء ملزومات  برای زمینه سازی فتنه بزرگ قرار نمی گیرند! چرا که مجموعه سیاست های داخلی و خارجی این جریانات و دستاوردها و تاثیرات ملموس و میدانی آن ، همگی  بوده و در این راستا مورد ارزیابی و تحلیل قرار خواهند گرفت.


در ابتدای بخش سوم همین نوشته ها اشاره شد به این که "دشمن این بار از گذشته آموخته و قصد به کارگیری آن آموخته ها را در انتخابات پیش رو و با استفاده از  را در دستور کار قرار دهد" (پ . ن 1) با توجه به مروری که بر سیاست های اجرایی خط  در بخش چهارم ( پ . ن 2) داشتیم در ابتدا باید نگریست این آموزه ها به اختصار چه بوده است؟ و وضعیت دشمن (داشته ها و نداشته هایش) برای اجرای این  چگونه بوده است. (توجه به ماضی بودن فعل)


1- ایجاد فاصله طبقاتی در جامعه ای مانند ایران گرچه دستاوردهایی در راستای اهداف دشمن داشته ، لیکن اجرایی کردن همین سیاست ها موجبات شکل گیری  و برپایه _عدالت_خواهی و در قالب کار تشکیلاتی و علمی و مدون گردید.


2- ادامه همین گفتمان و جریان در یک فرایند 8 ساله (دوران اصلاحات) نه تنها توانست بخش اعظمی از دستاوردهای میدانی دشمن را از میان بردارد بلکه همین گفتمان به بزرگترین  تبدیل گردید.


3- برای دشمن مسلم گردید که پتانسیل های  ملت ایران به گونه ای است که در صورت ادامه و استمرار حاکمیت چنین گفتمانی شاید در کمتر از دو دهه اساسا چیزی برایش باقی نماند که دیگر لازم باشد برای حفظ و سلطه آن نزد افکار عمومی جهان ، در صدد براندازی نظام اسلامی باشد!


4- پای کار آوردن همه ظرفیت های جبهه استکبار در جهت ایجاد  ، به نحو حیرت آوری جهت گیری های  میان حق و باطل ، اسلام و کفر و ... را برجسته و  و ممتاز می گرداند و دو قطبی های ایجاد شده متاثر از آن در انتهای مسیر  و عریان شدن جناح سیاسی معتقد به اسلام از یک سو و رسوایی و آشکار شدن نفاق جناح های وابسته به قطب  و باطل را به دنبال خواهد داشت .

دشمن به خوبی نتایج این دو جبهه را در نهم دی ماه سال 88 و  و فاقد عقبه و عمق اجتماعی بودن جبهه خود را مشاهده و لمس کرده است و به خوبی آموخته است که نشانه گرفتن  به عنوان  (سیبل) منجر به سوخته شدن (تقریبا) کامل برگ های برنده و فرصت های ایجاد شده برای ممکن بودن براندازی چنین نظامی و با این ویژگی هایی گردیده است .


در یک جمع بندی باید گفت دشمن دقیقا در شرایطی که بیش از هر زمان دیگری خطر شکوفا شدن و به بار نشستن میوه های درخت تنومند و  جمهوری اسلامی را درک نموده بود به خوبی می دانست در مقام عمل چیزی در چنته ندارد الا تعداد قلیلی از مهره های "کمتر سوخته شده" و کمی مخدوش و مخمور شدن لیدرهای جریان گفتمان اصیل انقلاب اسلامی نزد افکار عمومی (که البته آگاه بود ، این تاثیرات هم بسیار کوتاه مدت خواهد بود) و  های روز  !

لذا برای دشمنی که تمام توانایی ها و مبانی فکری تمدنی و ساختاری اش بر پایه مادی گرایی و بزرگ جلوه نمایی همین مبانی بنا شده و پوچ بودن و آثار شکنندگی آن نزد خود و سایر ملل عیان گردیده و فنا و زوال خویش را نزدیک می بیند، چاره ای وجود نخواهد داشت الا دست یازیدن به قماری خطرناک و پیاده نمودن فتنه ای بزرگ و با استفاده از روش و تاکتیک رذیلانه ای به نام  که [محصول تلفیق اتاق های فکر دو بلوک شرق (سابق) و غرب و مدرن سازی آن توسط تئوری سازان استکبار جهانی] است وجود نخواهد داشت.


اگر به این نکته توجه کنیم که کانون فتنه 88 در پایتخت بوده است و این شهر دربرگیرنده تمامی اقوام و طوایف ایران می باشد ، بزرگ ترین درسی که به دشمن خواهد داد این مهم می باشد که اختلافات مذهبی به رغم منتوع بودن سلایق سیاسی هیچ تاثیر مطلوبی برای دشمن نخواهد داشت ؛

لذا دشمن نیاز دارد این بار به جای یک و آن هم تنها در گستره ای واحد ، لشگری از  های کاملا فرمان بردار خود را و آن هم در گستره ای با مقیاس کل کشور ، روانه میدان کارزار نماید. اگر ریشه عقاید مذهبی باعث عقیم و ابتر شدن آن فتنه بوده است ، چه مولفه ای بهتر از ایجاد اختلاف  ای  ای و  ای!

آن هم با تاکید و برجسته نمودن اسلام ، انقلاب و ارزش های آن! و انتخاب چه گزینه ای مناسب تر برای محقق نمودن این سیاست می تواند وجود داشته باشد جز  _شورای_اسلامی .


ادامه دارد ...

به قلم afsarkod1

 

پ . ن 1 : www.afsaran.ir/link/ 
پ . ن 2 : www.afsaran.ir/link/ 

منبع : zaer-behesht.ir/subj 
  چهل نظر + http://www.afsaran.ir/link/1193117