وثوقی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص آمار ارجاع دانشجویان به کمیته انضباطی در سال تحصیلی گذشته گفت: در گذشته این گونه مشکلات بیشتر بود اما الان کاهش پیدا کرده است و موارد انضباطی هم که در سال گذشته وجود داشته مربوط به بحث تقلب سر جلسه امتحان بوده است.

 

در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید 

وی ادامه داد: جو دانشجویان از لحاظ فرهنگی و رعایت کردن قواعد عمومی خیلی بهتر شده است، دانشگاه نیز برخی راهکارهایش را در خصوص نحوه برخورد با دانشجو تغییر داده که در ارتقای سطح فرهنگی صنعتی شریف بسیار موثر بوده است.

 

وثوقی در تشریح این راهکارها تصریح کرد: برای اینکه آمار سیگار کشیدن در خوابگاه‌ها را کاهش دهیم یکی از کارمندان خود را که دارای روابط بسیار خوب و مسالمت آمیز با دانشجویان بود از سوی شورای فرهنگی برگزیدیم تا با چندین تیم دانشجویی برای کاهش سیگار کشیدن دانشجویان با آنها به گفتگو بپردازند و از راه گفتمان آنها را راهنمایی کنند. تا جایی که می‌توانم بگویم این مدل بسیار موفق عمل کرد و آمار سیگار کشیدن دانشجویان در خوابگاه‌ها نسبت به سال های گذشته کاهش قابل توجهی داشته است.

 

وی در این خصوص افزود: این تیم سه ماه یک بار گزارشی از روند کار خود و آمارهای به دست آمده به ما ارائه می‌دهد و باید این را به خاطر داشته باشیم که رساندن این آمار به صفر شاید کار بسیار دشواری باشد اما ما تمام تلاشمان را در این راه گذاشته‌ایم و امیدواریم بتوانیم از این مدل برای مسائل دیگر دانشجویان و دانشگاه نیز بهره مند شویم. 

 

معاون دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در خصوص آمار اخراجی‌های این دانشگاه در سال گذشته نیز گفت: ما در سال تحصیلی گذشته اخراجی انضباطی نداشتیم اما اخراجی آموزشی که مربوط به مباحث درسی می‌شود داشتیم. به طور مثال به دانشجویی که سه ترم پیاپی مشروط شده است حتی بیش از دانشگاه‌های دیگر فرصت داده‌ایم آن هم به خاطر اینکه دانشجویان ویژه‌ای در صنعتی شریف هستند و ما نهایت تلاش خود را در کمک به حل مشکلات آنها می‌کنیم اما پس از طی همه این مراحل و نتیجه نگرفتن در آخر دانشجو اخراج می‌شود که البته باید بگویم چنین چیزی در صنعتی شریف خیلی کم اتفاق می‌افتد.