به گزارش خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، حجت الاسلام مصلحی، وزیر سابق اطلاعات در شانزدهمین نشست اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که در دانشگاه تهران در حال برگزاری است ضمن تبریک به مناسبت دهه کرامت گفت: کسی که افسر جنگ نرم می‌باشد خستگی را نمی‌فهمد و هم چون رزمندگانمان در هشت سال دفاع مقدس در مسیر حق استوار خواهد ماند.

 

در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید

وی با اشاره به سخنان رهبری در 14 خرداد پیرامون خطر تحریف امام گفت: رهبر معظم انقلاب 7 محور اصلی را بیان کردند که ایشان در موقعیت‌های خاص با توجه به اهدافی که دشمن دارد این محورها را نقطه عطف حرکت‌هایی می‌داند و به تدوین و تشریح آن می‌پردازند.

 

 مصلحی با بیان 7 ویژگی امام در برپایی انقلاب اسلامی اظهار داشت: اثبات اسلام ناب محمدی و نفی اسلام آمریکایی، اتکا به کمک الهی و بی اعتمادی به قدرت استکبار، اعتقاد به اراده مردم، حمایت از محرومان و مستضعفین و مخالفت با اشرافی گری، مخالفت صریح با مستکبران و حمایت از مستضعفین، پذیرش استقلال کشور و رد سلطه پذیری و مخالفت با سلطه و تاکید بر وحدت ملی و توجه به توطئه‌های تفرقه افکن از جمله مواردی است که مد نظر امام خمینی(ره) قرار دارد.

 

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: در بحث ولایت مداری سلبی باید گفت این ولایت مداری، ولایت مداری استکبار است که خداوند در سوره توبه خطاب به مسلمین می‌گوید که ولایت مدار یهود و نصارا نباشید، امروز یهود و نصارا مصداق استکبار می‌باشد ولی برخی در این میان می‌گویند اگر ولایت مدار استکبار نباشیم می‌تواند به ما ضربه بزند که خداوند در آیه دیگر می‌فرماید ما اجازه لطمه استکبار به اسلام را نمی‌دهیم.

 

 امام خمینی (ره) به اراده مردم اعتماد داشتند

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به اراده مردم اعتماد داشتند افزود: در جنگ دفاع مقدس علی رغم داشتن نیروهای سپاه و ارتش ایشان به مردم و بسیج تکیه کرده بودند. امروز هم شاهدیم در عراق نیروهای مردمی توانستند علیه دشمنان بایستند.

 

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب از تیم مذاکره کننده تشکر کرده و در واقع اعتقادی به انزوای جمهوری اسلامی ندارند اظهار داشت: ایشان از تیم مذاکره کننده حمایت کردند و می‌خواهند بگویند ما خواهان انزوای جمهوری اسلامی نیستیم ولی سلطه هم نمی‌پذیریم.

 

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه امام خمینی (ره) اسلام ناب محمدی را برای جوامع تبیین کردند گفت: تسننی که آمریکا از آن حمایت می‌کند و تشیعی که از لندن صادر می‌شود هر دو برادری شیطان را می‌کنند و عوامل آن آمریکا و غرب هستند.

 

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) در صحیفه‌شان اسلام آمریکایی را معرفی کردند تاکید کرد: اسلام آمریکایی یعنی اسلام اشرافیت، اسلام حاکمیت سرمایه داران، اسلام مقدس نماهای بیشعور علمی و دانشگاهی، اسلام ذلت و پول ورزی و اسلام مولاهای کثیف درباری همگی مصداق اسلام آمریکایی هستند.

 

مصلحی با بیان اینکه در جنگ نرم می‌بایست سیاست‌های معاویه را مد نظر قرار داد تصریح کرد: آدمی، به پیچیدگی معاویه در طول تاریخ نداریم در جنگ نرم کارکشته است برای مثال چرچیل در جنگ جهانی دوم به معاویه نزدیک تر است چرا که توانست آمریکا وارد جنگ کند و این یک پیروزی برای انگلیس بود.

 

وزیر سابق اطلاعات ادامه داد: یهود در صدر اسلام بعد از رحلت پیامبر نتوانست مانع نشر اسلام شود پس بر قوم بنی امیه سرمایه گذاری کرد و توانست با جنگ نرم بر علیه اسلام بایستد و امروز در انقلاب اسلامی استکبار و صهیونیست به عنوان بنی امیه های انقلاب می‌خواهد افراد داخلی را به جان یکدیگر بیندازد.

 

وی با اشاره به اهداف کلان دشمن در تحریف امام ادامه داد: حساسیت سنجی خواص نسبت به اصول انقلاب اسلامی، ریل گذاری سیاسی جدید از سوی برخی افراد و جریانات، تحریف آغازی بر سناریوی تغییر نظام، ارزش و آرمان‌های انقلاب اسلامی، تحریف آغازی بر استهاله نظام و ایجاد تردید در  گفتمان اسلام ناب برای نسل جدید انقلاب از جمله اهداف کلان دشمنان در تحریف امام است.

 

حجت الاسلام مصلحی با اشاره به اینکه حساسیت سنجی خواص نسبت به اصول انقلاب اسلامی یکی از اهداف کلان دشمنان می‌باشد ادامه داد: دشمن در این کار به سراغ مردم و خواص می‌رود اصول انقلاب را شناسایی می‌کند سرویس های اطلاعاتی آمریکا دو استراتژی را در همه حرکت‌ها دارند در فتنه 88 در سفارت انگلیس 250 انسان مأموریت شناسایی خواص و حساسیت سنجی را برعهده داشتند تا توانسته به بطن جامعه نفوذ کنند البته در بخش هایی هم موفق بودند.

 

وزیر سابق اطلاعات افزود: در کودتای 28 مرداد انگلیسی‌ها شعبان بی مخ‌ها را سر کار آوردند که بتوانند حساسیت سنجی کنند.

 

 

 امروز دشمن می‌خواهد از مقوله تحریف انقلاب را مورد هدف قرار دهد

 

وی با بیان اینکه مردم در موقعیت‌های مختلف حرکت‌های زیبایی از خود نشان می‌دهند اظهار داشت: در تشییع شهدای غواص در تهران علی رغم آمادگی نداشتن هیچ یک از دستگاه های اجرایی تشییع جنازه حرکت عظیمی بود و دشمن بر روی این حرکت های عظیم حساب باز می‌کند امروز دشمن می‌خواهد از مقوله تحریف انقلاب را مورد هدف قرار دهد که متاسفانه برخی از این حرکت‌ها در فضای دانشجویی، مسئولین و حوزویان استفاده می‌شود.

 

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه دشمن می‌خواهد برای نسل جوان انقلاب در گفتمان اسلامی تردید ایجاد کند گفت: نسل جدید انقلاب را ندیده است دشمن با تغییر ادبیات انقلابی می‌خواهد آنان را دچار سردرگمی کند.

 

وزیر سابق اطلاعات با اشاره به مراحل پروژه تحریف امام از سوی دشمنان گفت: نفی افکار و اندیشه امام (ره)، نفی کارآمدی جمهوری اسلامی، کینه ورزی و انتقام جویی از امام و انقلاب از جمله پروژه تحریف امام از سوی دشمنان است.

 

وی افزود: در تشریح پروژه تحریف امام از سوی دشمنان این بدین معنا نیست که دشمن توانسته در این امر موفق شود؛ چرا که با حکمت و جهت دهی نظام از سوی رهبری دشمن در خیال خود به سر می‌برد.

 

حجت الاسلام مصلحی با بیان اینکه در دوره اصلاحات افرادی به دنبال اصلاح نظام بودند گفت: یکی از ثمرات انقلاب این است که توانستیم برای دیگر بشریت الگو باشیم عده ای تمام هم خود را برای نفی کارآمدی جمهوری اسلامی و نفی افکار و اندیشه امام گذاشته اند تا بتوانند یک تعریف انحرافی از رهبری ارائه دهند در دوران فتنه 88 شاهد بودیم کینه توزی ها و انتقام جویی ها از شخص امام و شعار علیه جمهوری اسلامی بیان می شد دشمن امروز در فتنه جدید عکس امام را پاره نخواهد کرد کسانی که خواهان فتنه در کشورمان هستند تعابیری را به کار می برند که حتی بچه ها حزب اللهی ها هم به مسیر گفتارشان شک می کنند.

 

وزیر سابق اطلاعات افزود: دشمن در مراحل بعدی ضعف‌های خود را می شناسد و حساسیت سنجی می‌کند و قطعا در فتنه جدید دیگر عکسی پاره نمی‌کند.

 

وی با بیان اینکه برخی معتقدند باید در مقابل استکبار کوتاه آمد اظهار داشت: در بحث مذاکرات هسته‌ای دیدیم آژانس انرژی اتمی که باید نقش بی طرف را ایفا کند در بحبوحه مذاکرات به ایران می‌آید و در واقع به آمریکا سرویس می‌دهند ما خواهان انزوای جمهوری اسلامی در دنیا نیستیم ولی نباید منافع ملی مان نابود شود.

 

 مصلحی با اشاره به اینکه ایجاد اشتباه محاسباتی برای برخی مسئولین پروژه های دشمن برای تحریف امام می‌باشد گفت: امروز خواص در خطرند دشمنان با واسطه‌های مختلف خواهان طراحی فتنه‌های مجددند تلاش برای فرسایش ظرفیت های نظام در داخل و خارج یکی دیگر از نقشه های دشمن برای نفوذ در انقلاب است.

 

وی ادامه داد: زمانی که وزیر خارجه ما با استکبار نشست و برخواست دارد می‌خواهد نقش استکبار را عادی جلوه دهد، پیوند زدن مشکلات اقتصادی مردم به جهت گیری از سیاست خارجی یکی دیگر از مشکلاتی است که در آغاز مسیرمان قرار دارد مشکلات اقتصادی تنها 20 درصد آن به تحریم ها ربط دارد تحریمی که امروز با آن مواجهیم با زمان دفاع مقدس قابل قیاس نیست در آن دوران کشتی گندم ما را غرق کردند ولی امروز می بینیم در تحریم های اخیر کسی کشتی های ما را غرق نکرده است.

دانشجو+