به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از بیرجند، علی قاسمی امروز در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه استان با بیان اینکه امسال ۵۰ گروه جهادی در قالب ۸۰۰ نفر از دانشجویان استان به مناطق محروم اعزام شدند، گفت: این حضور باعث افزایش انگیزه در بین روستائیان که مشکلات زیادی از جمله کم آبی و نبود کارهای کشاورزی داشتند، شد.

 

در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید

وی با بیان اینکه اردو‌های جهادی امسال با هدف اقتصاد مقاومتی بوده است گفت: از جمله کارهایی که در این زمینه انجام شد، آمورش ساخت هنر‌های دستی و برپایی کارگاه‌های مختلف از جمله پرورش قارچ و شترمرغ و غیره بوده است.

 

مسئول سازمان بسیج دانشجویی خراسان جنوبی با بیان اینکه بسیج دانشجویی بین دو ترم نیز طرح هجرت دارد، گفت: گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی ۱۰ تا ۱۵ روزه است.

 

قاسمی با بیان اینکه همچنین تا پایان شهریورماه تعدادی گروه از دانشگاه بیرجند و علوم پزشکی بیرجند به اردوی جهادی اعزام می‌شوند، گفت: متاسفانه در برگزاری اردوهای جهادی برخی از مدیران دانشگاهی نبود اعتبار را بهانه می‌کنند و در این زمینه با دانشجویان همکاری نمی‌کنند؛ این درحالی است که اردوهای جهادی در خودسازی دانشجویان تاثیر بسزایی دارد.

 

وی گفت: این موارد در حالی است اگه اگر یک تشکل برای برگزاری کنسرت در دانشگاه مراجعه کنند، دیگر کمبود اعتبار بهانه نیست و با اینکه برگزاری کنسرت تبعات بعدی زیادی دارد؛ اما باز هم قبول می‌کنند.