حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری گفت: شهید سعید یداللهی به من و شما ثابت کرد که انسان می‌تواند مرفعه و پولدار باشد؛ ولی بی درد، سست و بی ایمان نباشد؛ می‌تواند تحصیل کردهٔ آمریکا باشد؛ اما تکلیف خودش را فراموش نکرده و در آنجا هم عاشق شهادت و هم عاشق ولایت باشد. این‌هاست که انسان را شاخص می‌کند.

به گزارش دانشجو ایران به نقل از خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی از کرمانشاه، یادواره شهید شاخص سال ۹۵ سازمان بسیج دانشجویی کشور «سعید یداللهی» در تالار بهمن دانشگاه آزاد با حضور حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، حجت الاسلام محمد عراقی، نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، وجدانی نیا، مسئول فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی، خانوداه «شهید سعید یداللهی» جمعی از اساتید و دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های سراسر استان، مسئول و مدیریت‌های بسیج دانشجویی استان کرمانشاه برگزار شد.

 

در ابتدای این مراسم عباس اخلاقی، مسئول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و شهدای دانشجو، بیان داشت: امروز مفتخریم که در یادواره شهید شاخص سال ۹۵ بسیج دانشجویی حضور داریم و درخدمت خانواده این شهید عزیز هستیم.

 در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید

وی افزود: شهید یداللهی اهل کرمانشاه و دانشجوی مهندسی مکانیک دانشگاه آمریکا بودند که به سبب عشق به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و به واسطه فعالیت انقلابی به ایران برگشت و به جمع انقلابیون پیوست و سرانجام در سال ۱۳۶۰ در عملیات بازی دراز به فیض شهادت نائل آمد.

 

مسئول بسیج دانشجویی استان کرمانشاه گفت: شهدای دانشجو به واقع ستاره‌های درخشان آسمان ایثار و شهادت‌اند و کرمانشاه مفتخر است که ۷۲ شهید بزرگوار و عزیز را تقدیم اسلام و انقلاب کرده که شهدای مدافع حرم و شهدای اخیر از آن جمله هستند.

 

 

در ادامه این مراسم بهمن سعیدی پور، رئیس دانشگاه پیام نور کرمانشاه افزود: من امروز توفیق این را دارم که به نمایندگی از دانشگاهیان استان کرمانشاه در این محفل نورانی «یادواره شهید سعید یداللهی» شرکت داشته باشم. ما خدمتگزار جامعه دانشگاهی هستیم و نیاز به یک الگو و راهنما داریم و باید یک هدف داشته باشیم که در راستای آن هدف بزرگ حرکت کنیم و شهدا یک راهنما و الگوی زیبا برای ما و جوانان دانشگاهی هستند.

 

 

وی خاطرنشان کرد: شهدا آنقدر برای ما والا هستند که قسم خون شهید یکی از سخت‌ترین قسم‌هاست که نشان ازعظمت شهدا دارد. فرهنگ ایثار و شهادت در دین ما و در کشور اسلامیمان نهادینه شده است و همانطور که می دانیم از همان صدراسلام بزرگان دین به مرتبه عظیم شهادت رسیده‌اند.

 

سعیدی پور در ادامه گفت: شهدا از چنان قدرت ایثاری برخوردار بوده که هر آنچه داشتند در راه خدا تقدیم کردند و ما تنها زمانی می‌توانیم این موضوع را کاملاً درک کنیم که چون خانواده‌های شهدا، جانبازان و رزمندگان ایثار را دیده و به معنای واقعی آن رسیده باشیم.

 

وی در پایان گفت: ما به عنوان نماینده دانشگاهیان رسالتمان این است که با تاسی از سیره و راه شهدا و الگوپذیری از آنان دانش، شعور و آگاهیمان را بالا ببریم و بتوانیم خدمتگزاری واقعی و انقلابی برای نظام مقدس و ایران اسلامیمان باشیم.

 

 

سخنران ویژه این مراسم حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری بیان داشت: شهید سعید یداللهی به من و شما ثابت می‌کند که آدم می‌تواند در آمریکا باشد اما ولایتی باشد. شهید یداللهی اثبات کرد که انسان می‌تواند مرفعه وپولدار باشد ولی بی درد سست و بی ایمان نباشد. می‌تواند تحصیل کردهٔ آمریکا باشد؛ اما تکلیف خودش را فراموش نکرده باشد و در آنجا هم عاشق شهادت و هم عاشق ولایت باشد. این‌هاست که انسان را شاخص می‌کند.

 

وی در ادامه با تاکید بر لزوم شاخص گفت: شما دانشگاهیان معنی شاخص رابه خوبی می‌فهمید و می دانید ما برای هر کار علمی و هر پیشرفتی یک شاخص داریم و انسان عاقل برای اینکه برای خودش حسرت را به وجود نیاورد شاخص را تعیین می‌کند.

 

وی افزود: خداوند تبارک و تعالی درآیه ۶۹ سوره نساء پنج گروه را به عنوان الگو معرفی فرموده است که شامل انبیاء، امامان، شهدا، علما و کسانی که در مسیر اطاعت از خدا و رسول خدا باشند در واقع خداوند شهدا را بعنوان سومین الگو معرفی کرده است که خود نشان دهنده عظمت مقام شهدا است.

 

 

مدیر موسسه سیره شهدا خاطر نشان کرد: ۴۸۰۰ شهید دانشجو، ۳۶۰۰ شهید دانش آموز و ۶۰۰۰ شهیده زن در کشور، این‌ها شاخص هستند. شهدا در کنار اولیا و انبیاء هستند.

 

حجت الاسلام ماندگاری با اشاره به ۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه سالروز عملیات بازی دراز خاطرنشان کرد: شهید موحد دانش یکی از کسانی بود که در منطقه بازی دراز به شهادت رسید. وقتی شهید موحد دانش در بازی دراز دستش قطع شد در مسجد یک ماه معتکف شد که «خدایا دست مرا پذیرفتی ولی خودم را نه». یک ماه اعتکاف کرد تا به قول خودش پاک شهید شد.

 

وی گفت: مادر شهید پیچک روایت می‌کند که وقتی در کودکی در کوچه به پسرم یک بستنی دادم بلافاصله آن را در آستینش پنهان کرد و گفت «نباید دل بچه یتیم‌ها برای این بستنی بشکند، چرا که لکه لباسم را می‌توانم پاک کنم اما لکه شکستن دل‌ها را نه».

 

 

حجت الاسلام ماندگاری افزود: شهید «سعید یداللهی» تحصیل را رها و درعملیات بازی دراز شرکت کرد و در چهارم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۲ در همین منطقه بازی دراز شهید شد و امروزه با اولیاء الله هستند اسامی شهیدان بازی دراز در کوچه‌های بنی هاشم ثبت شده است شهدا خاک را پاک کردند پس می‌توانند روح ما را هم پاک کنند.

 

 

لازم به ذکر است؛ در این مراسم خواهر شهید یداللهی به بیان خاطرات و فعالیت‌های انقلابی این شهید والا مقام پرداخت. همچنین رونمایی از کلیپ سرود شهدای دانشجو و تجلیل از خانواده «شهیدان سعید و وحید یداللهی» از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.