به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو»، سردار علی فضلی عصر امروز در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با اشاره به گزارشی از اردوهای راهیان نور، اظهار کرد: برابر فرمایشات مقام معظم رهبری که تاکید داشتند در حوزه فرهنگی برای شهدا و به‌ویژه شهدای گمنام و راهیان نور باید توجه جدی شود در سال‌های اخیر اردوهای راهیان نور مورد توجه جدی قرار گرفته است.

 در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید

وی با بیان اینکه در راهیان نور سال‌های 86 و 87 سالانه 400 هزار نفر زائر به مناطق جنگی اعزام می‌شدند، افزود: احساس کردیم باید برای این حج بصیرتی اقدامات زیربنایی انجام دهیم و دولت از همان سال وارد عمل شد و در کنار دستگاه‌های دیگر امروز راهیان نور به عرصه بزرگ فرهنگی تبدیل شده است.

 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: اکنون ظرفیت شب در سال به 110 هزار نفر رسیده است و راهیان نور در چهار فصل در 5 استان به صورت زمینی و در دو استان به صورت دریایی دنبال می‌شود.

 

فضلی آماده شدن بسترهای ریلی و جاده‌ها را ضرورت افزایش زائر راهیان نور خواند و افزود: هم‌اکنون در فصول سرد سال زائران به مناطق جنوب و در ایام گرم به شمال‌غرب کشور اعزام می‌شوند.

 

وی از حضور 97 هزار خودروی شخصی در سرزمین‌های نور در سال 93 خبر داد و گفت: بحث جدی ما در سال قبل توجه به روایت‌گری بود به‌ طوری‌ که روایتگران ما از 50 نفر به 20 هزار و 500 نفر رسیده‌اند.

 

جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین، 60 درصد راویان را رزمندگان دفاع مقدس و 40 درصد را دانشجویان و افراد آموزش‌دیده‌ خواند و افزود: این افراد در سطوح دانش‌آموزی و دانشجویی، یادمان‌ها و عملیات‌ها روایتگری می‌کنند.