افطار

روح و روان انسان از مقوله‌های مهم حیات و تجدید آنان بسی مهم‌تر از هر چیز دیگری است.

 

ارزش و بهای زیستن در این دنیا بر هیچ انسانی پوشیده نیست و با اندکی تأمل و تفکر در آیه آیه‌های کتاب زندکی می‌توان مقصد و ارزش‌های زندگی را دریافت؛ آیاتی که چراغ هدایت انسان است.

 در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید

 

* بهار رمضان فرصتی برای بالا بردن عیار جسم و تن

 

با تفکر دمیدن روح خداوندی در مخلوقی که هیچ اثری از زندگی در او نبود نمی‌توان به بیراهه رفت، چراکه اگر چنین باشد خالق که هیچ، حیات بی‌معنا می‌شود و البته برشمردن نفس‌های این روح در دامن روزگار صورت می‌گیرد.

 

روحی که در آن نشانی از خداوند و خالق انسان است باید مسیری را برگزیند که منزلگاهش رسیدن به این خالق و خوشبختی باشد و بدون شک بهار رمضان فرصتی برای یافتن خالق و انس با معبود است.

 

 

ماه رمضان و روزه‌داری در آن فرصتی برای ناگفته‌های زندگی با معبود، تجدید روح و روان و بالا بردن عیار جسم و جان است تا جانانه خود را آماده سفر آخرت کنی.

 

تغذیه و نوع مصرف مواد غذایی در بهار رمضان همچون عبادت در آن ارزشمند و مهم است، چراکه برای فرصت خلوت با مخلوق باید جسم و تن سالم باشد.

 

در ماه میهمانی خدا، لحظه‌های به یاد ماندنی افطار و سحر شیرینی و حلاوت این ماه را همچون دری گرانبها دوچندان می‌کند و خاطرات ماندگاری را برای روزه‌داران رقم می‌زند.

 

الگوگیری از رژیم غذایی مناسب می‌تواند سلامت انسان را در ماه روزه‌داری تضمین کرده و صبر او را برای لحظه‌های افطار بیشتر کند.

 

با اندکی تأمل می‌توان دریافت که آری رمضان فرصتی برای حیات دوباره روح و تن است تا روان را با لحظه‌های ناب بندگی شست‌وشو داد؛ آری رمضان بهار زندگی و بندگی است تا ارزش داشته‌ها و نداشته‌هایت را دریابی.

 

فرصت استفاده از وعده‌های افطار و سحر و تجدیدسازی روح و جسم با مصرف غذاهای متنوع اندکی به تأمل نیاز دارد تا دریابی که برای صیقل بخشیدن به روح و تن نباید هر غذایی را در سر سفره‌های ماه مبارک رمضان چید.

 

عکس های ضیافت افطار در مسجد دانشگاه تهران  

افطار

؛؛

افطار

؛؛

افطار

؛؛

افطار

؛؛

افطار

؛

افطار

؛

افطار

؛؛

افطار

؛

افطار

؛

افطار

؛

افطار

؛

افطار

؛؛

دانشگاه تهران

؛

دانشگاه تهران

؛

دانشگاه تهران

؛

افطار

؛

افطار

افطار

؛

افطار

؛

دانشگاه تهران

؛؛

دانشگاه تهران

؛

دانشگاه تهران

؛

؛

دانلود همه تصاویر