مرتضی ملکیان در خصوص مشکلات صنفی دانشجویان در دانشگاه شریف گفت: یکی از مشکلات عمده‌ای که در پای سر و کله زدن با آن هستیم اینترنت و خدمات آن است، متاسفانه به دلیل اینکه ما پهنای باند محدودی داشتیم مجبور به سهمیه بندی اینترنت برای دانشجویان شدیم چیزی که شاید در کشور خیلی سابقه نداشته باشد به طور مثال سهمیه یک دانشجوی کارشناسی شریف در طول ماه 9 گیگ است و به ترتیب برای کارشناسی ارشد و دکتری ظرفیت کمی بیشتر می‌شود.

 در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید

وی ادامه داد: ما برای ساماندهی به وضع اینترنت پیگیری‌های زیادی را از سوی مسئولان دانشگاه انجام دادیم اما متاسفانه برخوردی که از سوی دولت با یک دانشگاه دولتی مثل شریف می‌شود مثل یک بنگاه اقتصادی می‌ماند، می‌گویند هر چه قدر پول دهید همان قدر خدمات دریافت می‌کنید.

 

ملکیان در ادامه به تشریح مشکلات صنفی این دانشگاه پرداخت و گفت: مشکلی که شاید هیچ دانشگاهی آن را نداشته باشد اما دانشگاه شریف آن را دارد بحث امنیت است. در همین دو هفته اخیر ما شاهد چندین مورد زورگیری در نزدیکی خوابگاه دانشگاه بودیم که چندین دانشجو جراحت پیدا کردند و با چاقو تهدید شده بودند.

 

وی افزود: منطقه ما نا امن است حتی چندین بار با سرهنگ رضایی سرکلانتر غرب تهران در این خصوص جلسه گذاشتیم اما متاسفانه راه به جایی نبرده‌ایم. شاید برای چند روز گشت امنیتی دور دانشگاه گذاشتند اما باز به فراموشی سپرده شد و اشرار برای اذیت و آزار دانشجویان بازگشتند تا جایی که در چهار پنج سال اخیر دانشگاه، حدود صد مورد ثبت شده در این زمینه دارد و با کمال تاسف باید بگویم امنیت منطقه دانشگاه شریف بسیار پایین است.

 

ملکیان در ادامه گفت: دانشگاه در این خصوص هر تلاشی که از دستش برمی‌آمده انجام داده است اما امنیت بیرون از دانشگاه به دست نیروی انتظامی است و دولت باید نیروی ویژه‌ای را به اینجا اختصاص دهد که تا به حال چنین کاری نکرده است به همین خاطر ما با محدود کردن خودمان و اینکه هیچ کس ساعت هشت به بعد تنها از دانشگاه بیرون نرود راهکارهایی را برای امنیت خود اتخاذ کرده‌ایم.

دانشجو+