✅ این روزهای ماه مبارک رمضان اگر تلاوت‌های شبکه‌های مختلف را ببینید احتمالاً فرزندان کوچک شما هم به یکی از آن‌ها برای چندلحظه حساس خواهند شد. اما حساسیت بیشتر و تمرکز بیشتر را روی صدای بچه‌ها دارند. این آوا آن‌ها را جذب می‌کند و می‌توانند برای لحظاتی پای تلویزیون بایستند. اما راه‌حل ساده دیگری هم وجود دارد تا نوای دلنشین قرآن را از همین سنین کودکی برای کودکتان زمزمه کنید.

 

⭕️ از همسرتان بخواهید سوره‌های کوچک قرآن را بخواند و شما با موبایل یا هر وسیله دیگری که می‌توانید بعداً این فیلم را برای کودکتان نمایش دهید، این چند دقیقه را ضبط کنید. توجه کنید که در تصویر، یک پدر شاد با لبخندهای کوتاه وجود داشته باشد.

از محیط اطراف فیلم نگیرید و اشیا و عواملی که فکر می‌کنید ممکن است حواس کودک شما را حین دیدن فیلم پرت کند، در همین ابتدا از صحنه حذف کنید. شما بهتر از هر کارگردان دیگری می‌توانید این روند را مدیریت کنید چرا که با خلق و خوی فرزندتان بهتر از هر کس دیگری آشنایید.

 

💠 سعی کنید هر سوره را در یک فایل فیلمبرداری کنید تا پخش سوره‌های مختلف برای‌تان سخت نباشد و در عین حال به‌خاطر تنوع کم‌رنگ‌ها و حرکات این تصویر در مقابل کارتون‌هایی که کودکان می‌بینند، ممکن است زودتر از دیدن آن نسبت به کلیپ‌های دیگر خسته شوند.

این فایل‌ها می‌توانند جایگزین انیمیشن‌هایی شوند که از پیام‌های تربیتی‌شان مطمئن نیستند. در شب‌های قدر، داخل مهمانی‌ها و هر جای دیگری که بچه‌ها سراغ فیلم‌های موبایلی‌تان را می‌گیرند می‌توانید از همین روش‌های خانگی استفاده کنید تا انیمیشن‌های خارجی.