سخنگوی کمیسیون فرهنگی گفت: شورای پروانه نمایش موظف است به آثاری پروانه نمایش دهد که آثار و نتایج نابه‌هنجار و شوم ایجاد نمی‌کنند.

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس با اشاره به رویکرد حذف منتقدان فیلم‌های مبتذل از سوی مسئولان وزارت فرهنگ، اظهار داشت: ما نباید از چند اصل درباره فرهنگ کشور غافل شویم.

 

 

وی افزود: باید مسئولان همواره جایگاه فرهنگ در کشور را با نگاه خاصی رصد کنند، چراکه فرهنگ ایرانی-اسلامی کشورمان، متعالی، انسان‌ساز و مقدس است.

 

 

آزادی‌خواه تصریح کرد: اگر فردی در حوزه تولید محتوا، فیلمنامه‌نویسی و یا تهیه کنندگی کاری خلق کند، باید با همان نگاه فرهنگ متعالی به آن نگاه شود و حداکثر تلاش را برای تأیید آن اثر هنری انجام داد.

 

 

نماینده مردم ملایر تاکید کرد: از سوی دیگر نباید با افراط گری موجب ناهنجاری‌ها در حوزه فرهنگ و هنر شویم؛ ما در کشوری زندگی می‌کنیم که مدعی اسلام در آن هستیم و البته مردم و دولت‌مردانش نیز به این ادعایشان افتخار می‌کنند.

 

 

وی بیان داشت: آثار هنری جمهوری اسلامی ایران به‌هیچ‌عنوان نباید تحت تأثیر تفکرات هالیوودی قرار بگیرد که البته امروز در بعضی از آثار شاهد و ناظر آن هستیم.

 

 

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه شورای پروانه نمایش موظف است به آثاری پروانه نمایش دهد که در حوزه اجتماعی آثار و نتایج نابهنجار و شومی ایجاد نمی‌کنند، تاکید کرد: هرگونه افراط‌وتفریط به هر شکل دیگر در تأیید آثار هنری  نگاه سیاسی تلقی می‌شود و وجود نگاه سیاسی در شورای پروانه نمایش به‌هیچ‌عنوان قابل دفاع نیست.

 

 

آزادی‌خواه نگاه و رویکرد سیاسی نسبت به آثار هنری را یک سرطان برای فرهنگ کشور برشمرد و تصریح کرد: متولیان امر فرهنگ و هنر کشور از وزیر فرهنگ گرفته تا دیگر متولیان این امر باید با جدیت تلاش کنند تا جلوی هرگونه رویکرد سیاسی نسبت به تأیید و یا رد آثار هنری را بگیرند.

 

 

نماینده مردم ملایر در پایان خاطرنشان کرد: عزل و نصب‌های مبتنی  بر نگاه سیاسی در حوزه فرهنگ نوعی کم‌لطفی به هنر متعالی این کشور و فهم و شعور مردم عزیز ایران است.