ماجرای نوشتن رمانی بر اساس تشرفات امام زمان (عج)/ هیچ ریالی از دولت نگرفته‌ایم

 

مظفر سالاری، نویسنده رمان ‌«رؤیای نیمه‌شب» گفت: ما همیشه تقصیر را گردن مردم می‌اندازیم و می‌گوییم با کتاب قهر هستند و کتاب نمی‌خوانند. در صورتی که «رؤیای نیمه‌شب» در مسابقه «کتاب زندگی» به تیراژ ۲۰۰ هزار رسیده است.

مظفر سالاری، نویسنده، درباره چگونگی شکل‌گیری رمان «رؤیای نیمه‌شب» گفت: «کتابی هست به اسم «عبقرع الحسان» که در آن تشرفات معتبر خدمت امام زمان آمده است. «سید جواد معلم» هم آمده و این تشرفات را ساده‌نویسی کرده به اسم «برکات وجود حضرت ولی عصر (ج)».

 

وی افزود: «ایشان حدود 15 سال پیش با من تماس گرفت و از من خواست 10 تا از تشرفات را انتخاب کنم و داستانی بنویسم. من این کار را کردم. اولین تشرف به داستان «رویای نیمه شب» انجامید. بعد این طرح را بسط دادم. شخصیت‌های دیگری اضافه شد. تماس گرفتم و گفتم طرح گسترش پیدا کرده و تبدیل به رمان شده. ایشان هم قبول کرد و این کتاب شکل گرفت.»

 

نویسنده رمان «رؤیای نیمه شب» با اشاره به مسابقه «کتاب زندگی» و انتشار کتاب در تیراژ بالا گفت: «ما همیشه تقصیر را گردن مردم می‌اندازیم و می‌گوییم با کتاب قهر هستند و کتاب نمی‌خوانند. در صورتی که همین کتاب در مسابقه «کتاب زندگی» به رکورد 200 هزار تا رسیده است. به اضافه اینکه حتی در شرایط بهتر تا یک میلیون عدد هم می‌تواند برسد. «رؤیای نیمه شب» پنجمین کتابی است که در این مسابقه شرکت کرده است.»

 

سالاری با بیان اینکه «تمام هزینه‌های ساخت تیزر از محل فروش کتاب است»، گفت: «ما کمک دولتی و سوبسید نداریم. هیچ ریالی از دولت نگرفته‌ایم. قیمت کتاب هم در نسبت با چاپ اول چون تیراژش بالا است نصف شده. البته که این روی کیفیت آثار هم اثرگذار است و اگر این کار تداوم داشته باشد در تولید و معرفی و آشتی دادن مردم با کتاب مؤثر است.»

 

نویسنده رمان «رؤیای نیمه شب» خاطر نشان کرد: «من بیشتر نویسنده کودک و نوجوان هستم. الان هم دانشنامه‌ای قرآنی دارم آماده می‌کنم که بزرگترین مرجع برای نوجوانان خواهد بود. همچنین فیلمنامه بلند انیمیشنی نوشتم در 60 قسمت 10 دقیقه‌ای که شبکه برون مرزی «سحر» از آن انیمیشن سه بعدی آماده کرده. اسم آن «آخرین فرستاده» است که تاریخ زندگی پیامبر به روایت سلمان فارسی است.»

 

سالاری در پایان گفت: «اخیراً دو رمان هم نوشته‌ام که زیر چاپ است. یکی «شب صورتی» است که برای گروه سنی نوجوانان است و کتابستان آن را منتشر می‌کند. یکی هم «دعبل و زلفا» که ان‌شاءالله آستان قدس آن را منتشر می‌کند.»