* ذخیره‌های نظام جمهوری اسلامی امثال شهید بزرگوار «بابا رجب» هستند که هستی خود را برای نظام دادند و یک بار نگفتند پس حق ما چه شد؟ آقای نوبخت اگر فرصت کردند در عمل به فرمایش امام راحل (ره) شبی را به مطالعه وصیت‌نامه این عزیزان به سر کنند تا بفهمند چه کسانی بر نظام حق دارند؟ غارتگران و حرام‌خواران یا شهدا، جانبازان، ایثارگران و خانواده معظم آنها! فأین تذهبون؟!

نعیمی

* به آقای روحانی عرض می‌کنم چرا برای مردم دستاوردی از برجام را که در زندگی و معیشت مردم تأثیرش نمایان شده باشد مثال نزدند و به بیان چند آمار ناملموس بسنده کردند؟ واقعاً توافقی که دولت آن را کلید حل مسائل کشور می‌دانست کدام گره‌گشایی را داشت؟

1210---0910

* آیا بیان اینکه برجام سایه تهدید را از سر ایران کم کرد انکار واقعیت نیست؟ به رئیس جمهور عرض می‌کنم سایه جنگ را برجام از سر ملت ایران کم نکرد. بلکه اقتدار سپاهیان و ارتشیان دلاور این کار را کرد. یعنی همان موقع که سردار جعفری در واکنش به شیطان بزرگ اعلام کرد در صورت تخطی آمریکا،‌ ناوهایش را به قعر آب‌های نیلگون خلیج فارس می‌فرستیم.

شکیبا

* گذشت زمان ثابت کرد نمی‌توان به آمریکا اعتماد کرد و حق با رهبر معظم انقلاب بود که از ابتدا آمریکا را قابل اعتماد ندانستند. مشکل آمریکا با ایران ریشه‌ای و هویتی است.

9915---0914

* تعریف و تمجید سخنگوی دولت از دریافت کنندگان حقوق‌های نجومی نشان داد دولت ارزشی برای بصیرت مثال‌زدنی و شعور بی‌بدیل ملت قائل نیست.

3466---0915

* وقتی عمل به فرمان 8 ماده‌ای رهبر معظم انقلاب در مبارزه با فساد در قالب چند همایش و جلسه سران قوا خلاصه بشود و حالت صوری پیدا کند نباید توقع داشت که دولت مبارزه با فساد را از اطرافیان خود شروع کند. بنویسید داستان مبارزه با گوشت‌های آلوده در دولت اصلاحات از یاد مردم نرفته است.

4958---0916

* راه نجات کشور در این است که ملت در مقابل مدیریت اشرافی برخی از مسئولان و دولتمردان بایستد و مقاومت کند.

0283---0912

* رئیس سازمان بازرسی کشور اعلام کرد در مورد فیش‌های حقوقی به دولت بارها اعلام کردیم، ولی دولت پیگیری نکرد. سؤالی از رئیس سازمان بازرسی داشتم. آیا طبق قانون وظیفه سازمان بازرسی صرفاً در حد ارائه گزارش است؟

7562---0912 و 0445---0912

* من به عنوان یک ایرانی مقیم فرانسه از ایثارگری‌های جوانان ایران اسلامی که برای مبارزه با داعش در سوریه می‌جنگند تشکر و قدردانی می‌کنم و از دستگاه اطلاعاتی و سپاه پاسداران و نیروی انتظامی به دلیل برقراری امنیت در کشور و همچنین از دستگاه قضایی به خاطر اعدام 20 تروریست تکفیری سپاسگزارم. ما اکنون مفهوم امنیت و آرامش را شاید بهتر از هموطنان در داخل کشور درک می‌کنیم. چون حملات تروریستی اخیر فرانسه الان این کشور را به یک پادگان نظامی و امنیتی تبدیل کرده است. در حالی که مردم ایران اسلامی با رشادت جوانانش در آرامش هستند.

8564---0338

* آقای رئیس جمهور! کاش آن قدری که به غرب و آمریکای جنایتکار اعتماد کردید به نیروی بی‌پایان مردم کشور خودتان اعتماد می‌کردید. این اشتباه شما زیان غیرقابل جبرانی به کشور وارد کرد. بهتر است برای پاسخ به سؤال مردم خود را آماده کنید. جامعه منتظر جواب‌های شماست.

مسلم کلاگر محله

* سه سال است که دولت وعده می‌دهد و نتیجه‌اش، اوضاع بد معیشت مردم است تاکی قرار است بدین منوال بگذرد و مردم شاهد تحریم‌های جدید و نطق‌های ضد ایرانی آمریکا باشند؟ آیا زمان آن فرا نرسیده است که کمی بیشتر خود را باور کنیم و به همان اهداف چشم‌انداز توجه داشته باشیم آیا نباید آرمان مهم انقلاب یعنی نابودی اسرائیل را تعقیب کنیم؟

عبدالحمید- سیستان و بلوچستان

* شرکت‌های بازاریابی در حوزه آرایشی و بهداشتی با برند خارجی امروزه فعال‌تراز بازاریابی اجناسی عمل می‌کنند که نیاز واقعی کشور هستند. یعنی برجام فقط برای عرضه کالاها یا خدمات شرکت‌ها و کارخانه‌های در آستانه رکود کشورهای غربی در بازار گرم ایران، سودآور بود اما برای ایران هیچ دستاوردی نداشت.

سلطانی- کرمانشاه

 

 

* مسئولانی که هیئت مدیره فاز یک شهر اندیشه بوده‌اند طی دو سال اخیر پول گاز جمع‌آوری شده ساکنین را به شرکت گاز پرداخت نکرده‌اند. در حال حاضر گاز تمام واحدها قطع شده است. بنویسید در این بین تقصیر ساکنین شهرک چیست که باید به آتش دیگران بسوزند.

مددی

 

 

* ساعت 9 و سی دقیقه جمعه شب دو هفته پیش با اورژانس یزد برای بیمار 80 ساله خود تماس گرفتم بعد از کلی سؤال و جواب و توضیح گفتند خودتان باید مریض را به بیمارستان منتقل کنید وزیر محترم بهداشت به جای سیاه‌نمایی علیه دولت‌های قبل مشکلات امروز بهداشت و بیمارستان‌ها را حل کند.

8748---0913

 

 

* یک معلول جسمی حرکتی متأهل هستم و با یک فرزند زندگی می‌کنم. مکاتبات زیادی با مسئولین شهرستان، استان و کشوری داشته‌ام تا فکری برای اشتغال و مسکن ما بکنند. ولی متأسفانه هیچ پاسخی دریافت نکردم. تلاش‌های زیادی برای ملاقات استانی و کشوری نمودم تا دردهای خود را بیان کنم ولی موفق نشدم. آیا دولت تدبیر در پایان عمر خود فکری به حال امثال ما خواهد کرد؟

علی عباسی- خراسان شمالی- شهر درق گرمه

 

 

* وقتی به ساختمان خانه کارگر استان اصفهان مراجعه کردم با پوشش نامناسب کارمندان خانم شاغل در محل روبه‌رو شدم و از این وضعیت دور از شئون اسلامی بانوان ایرانی بسیار متأثر شدم.

قاسمی- اصفهان

 

 

* اداره کننده یک درمانگاه خصوصی کوچک هستم. بنویسید حمایت دولت از بخش خصوصی را نخواستیم فقط لطف کنند دستور بدهند تأمین اجتماعی پول برگه‌های ویزیت پزشکان ما بعد از گذشت 10 ماه پرداخت بشود.

0673---0937