به گزارش دانشجو ایران محمد نوری مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شرق صبح امروز در نشست بررسی بخش نامه های محدود کننده و غیرقانونی دانشگاه آزاد اسلامی که صبح امروز در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد تصریح کرد: ولنگاری فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی سر به فلک کشیده است سوال ما این است که معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد در این زمینه چه اقداماتی انجام داده است.

 

وی ادامه داد: روابط نامشروع، اعتیاد، فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی در حال انجام است سوال ما از معاونت فرهنگی این است که در مقابله با این اتفاقات چه برخوردی انجام دادند، نگاه دانشگاه آزاد به دانشجو به عنوان اسکناس است، دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل به یک تفرجگاه برای کارهای نامشروع شده است، بسیاری از ورودی های بدون کنکور فضای دانشگاه را به چالش کشیدند.

 

نوری افزود: اما در این بین عده ای افراد دلسوز و دغدغه مند قصد حذف معضلات فرهنگی از دانشگاه را دارند اما با بخش نامه های جدید باعث موانع برای این کار می شوند.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شرق با تاکید براینکه در حوزه معضلات فرهنگی اقدام موجد ندیدیم ما نگران این هستیم که مسئولین دانشگاه آزاد در جنگ نرم نمازشان قضا شود. دانشگاه آزاد که هیچ نظارتی بر خود نمی تابد چطور دایه دار نظارت بر نهادهای فرهنگی در کف دانشگاه آزاد شده است؟ اگر روی دانشگاه آزاد نظارت بود افردی همچون به هراتی، حامد خوانساری ها و احسان مازندرانی ها در دانشگاه آزاد مسئولیت نمی گرفتند.

 

وی با اشاره به اینکه توجیه معاونت فرهنگی در بخش نامه جدید صرفه جویی در بیت المال است خاطر نشان کرد: آیا دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به بودجه ای که در سال ۸۸ هزینه کرده حساسیت داشته که بخش زیادی از آن در فتنه ۸۸ هزینه گردید بسیاری از بودجه های دانشگاه آزاد در پایان سال به دلیل عدم هزینه کرد به سازمان مرکزی برگردانده می شود این هزینه کجا صرف می شود؟

 

نوری با اشاره به اینکه علت صدور این بخش نامه چیست بیان داشت: دانشگاه آزاد به دنبال تمامیت خواهی بوده است عده ای از مسئولین در راس این دانشگاه آن را ملک شخصی می دانند و هرتشکلی بخواهد در آن کار کند باید زیر نظر آنها باشد.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تهران شرق با تاکید براینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی انقلابی عمل کند اظهار داشت: از نهاد رهبری در دانشگاه ها نیز درخواست داریم این موضوعات را خدمت رهبری ببرند و به ایشان اطلاع دهند رهبری تنها پشتیبان تشکل های دانشجویی هستند. متاسفانه در جلسه تشکل های دانشجویی با مسئولین دانشگاه آزاد صدایی از منتقدین شنیده نمی شود اما در جلساتی که تشکل های دانشجویی با رهبری دارند هر کسی با هر دیدگاهی صحبت می کند.

 

وی اضافه کرد: برای چاپ بنر در دانشگاه آزاد باید از 15 نفر اجازه بگیریم این رفتار موجب دلسردی در دانشگاه آزاد می شود.

منبع:  http://www.snn.ir/detail/News/538276/9029