نابودی ماهواره اسرائیلی عاموس ۶ که به دلیل انفجار موشک فالکن ۹ در عملیات پرتاب آزمایشی دیروز رخ داد، رؤیای مشترک فیسبوک و اسرائیل را «اینترنت‌رسانی» به جهان نابود کرد.
به گزارش دانشجو ایران ، به نقل از "اسکای نیوز"، شرکت فیسبوک که 195 میلیون دلار در این پروژه سرمایه گذاری کرده بود، قصد داشت با پرتاب این ماهواره، مناطق دورافتاده افریقا را تحت پوشش اینترنت قرار دهد.

انفجار موشک "فالکن 9" – که توسط شرکت امریکایی "اسپیس اکس" تولید شده است – و به دنبال آن انهدام ماهواره "عاموس 6"، ضربه ای سخت به پروژه مشترک فیسبوک و صنایع هوافضای رژیم اسرائیل وارد کرد.

اسحاق بن اسرائیل، رئیس آژانس هوافضای رژیم صهیونیستی هم به نوبه خود گفت که انهدام این ماهواره اسرائیلی در جریان انفجار "فالکن 9" رخ داد، ضربه شدیدی به صنایع ارتباطات ماهواره ای این رژیم وارد کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، "بن اسرائیل" گفت که این ضربه بسیار شدید آینده صنایع ماهواره ای این رژیم را به طور جدی زیر سئوال می برد.

وی به کانال 10 تلوزیون این رژیم گفت که حتی اگر شرکت ارتباطات ماهواره ای بتواند بحران آینده را از سربگذراند و تصمیم به ساخت ماهواره دیگر بگیرد، ساخت ماهواره جایگزین، حد اقل سه سال طول می کشد.

ماهواره "فاکن 9" در جریان پرتاب آزمایشی آن در پایگاه نیروی هوایی "کیپ کاناورال" فلوریدا منفجر و همراه با آن ماهواره اسرائیلی "عاموس 6" نابود شد.

گفتنی است حامی مالی این ماهواره اسرائیلی، شرکت فیسبوک بود. این ماهواره قرار بود روز شنبه به فضا پرتاب شود.