گرین کارت

آمریکا و رژیم صهیونیستی به توافق نهایی برای کمک ۳۸ میلیارد دلاری آمریکا به این رژیم دست یافتند و پیش‌بینی می‌شود طی روز جاری این توافق‌نامه امضاء شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، به نقل از بیزینس اینسایدر، منابع آگاه اعلام کردند آمریکا و رژیم صهیونیستی برای ارائه کمک نظامی 38 میلیارد دلاری از طرف آمریکا به این رژیم و همچنین یک بسته جدید 10 ساله بین 2 کشور به توافق نهایی دست یافتند و این توافق طی روز جاری به امضاء خواهد رسید.

 

توافق کنونی بزرگترین کمک نظامی آمریکا به یک کشور دیگر در تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

 

براساس این توافق نخست‌وزیر اسرائیل نیز امتیازاتی را به آمریکا داده است. یکی از این امتیازات تعهد رژیم صهیونیستی برای عدم درخواست کمک مالی بیش از میزان توافق شده بین دو کشور از کنگره آمریکاست.

 

از سوی دیگر توافق شده است به بخشی از کمک مالی ارائه شده به صهیونیست‌ها از سوی آمریکا به جای خرید سلاح‌های ساخت آمریکا در صنعت دفاعی این رژیم صرف شود.

 

بنا به اعلام منابع آگاه یاکوب ناگل مذاکره کننده ارشد صهیونیست‌ها و همچنین رئیس شورای امنیت ملی نخست وزیری این کشور برای امضای این قرارداد وارد آمریکا شده است.

 

حدود 10 ماه است که پس از توافق گروه 1+5 با ایران، آمریکا در تلاش است تا با ارائه امتیازاتی نظر صهیونیست‌ها را نیز در این باره جلب کند.

 

صهیونیست‌ها همچنین تلاش کردند تا به جای انتظار برای انتخابات آینده آمریکا تا قبل از خروج اوباما از قدرت، توافقاتی را با آمریکا انجام دهند.

 

یکی از اهداف این اقدام، دور ماندن این رژیم از ابهامات موجود پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بوده است.