احسان ایرانمنش در گفتگو با خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو» با اشاره به اظهارات اخیر سخنگوی دولت پیرامون اینکه قصد نداریم لایحه برجام را به مجلس ارائه کنیم گفت: پیش از ورود مقام معظم رهبری به بحث برجام بسیج دانشجویی پیگیر این مباحث بود و موضع گیری خود را هم چون مصاحبه و بیانیه‌های گوناگون مطرح کرد.

 

وی تصریح کرد: بارها مردم و دانشجویان در تجمعاتشان از دولت خواستند که برجام به رای مجلس گذاشته شود و از طرف دیگر دولت با این روند مخالف بود و نیازی نمی‌دید و اظهار داشت که با ورود برجام به مجلس قوانینش برایمان الزام آور خواهد بود.

 

 در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه طبق قانون هر گونه معاهده بین المللی قبل از اجرای آن می‌بایست مورد تاکید مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد اظهار داشت: بعد از اینکه رهبر معظم انقلاب به بحث برجام ورود کردند انتظار داشتیم دولت با توجه به اینکه ایشان صراحتا نظراتشان را بیان کردند از این قانون سرپیچی نکنند.

 

وی افزود: به نظر می‌رسد کماکان برخی از مدیران دولتی و وزرای رئیس جمهور نظراتشان با این سخنرانی حضرت آقا تغییری نکرده است.

 

ایرانمنش با بیان اینکه به نظر می‌رسد این روزها اوضاع کشور جای نگرانی دارد تاکید کرد: ما مسئله‌مان تاکنون این بود که برجام در مجلس بررسی شود ولی هم اکنون نگرانیم که این موضوع چگونه می‌خواهد مطرح شود.

 

وی تاکید کرد: بسیج دانشجویی قصد دارد که مطالبه کند تا برجام به نحو احسنت در مجلس بررسی شود که آیا برای مثال کلیات آن مورد بررسی قرار بگیرد و آیا اگر کلیات آن بررسی شد باز هم برخی از موارد آن الزام آور خواهد بود یا خیر؟ نحوه اجرای برجام چگونه خواهد بود.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف در پایان خاطر نشان کرد: از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم هر چه سریعتر کمیسیون ویژه‌ای که در این راستا شکل گرفته نظرات خود را ارائه دهد. خواهان اینکه مجلس تنها به صورت صوری برجام را بررسی کند نیستیم، معنی بررسی مجلس در این نیست که تنها برخی نمایندگان برجام را مورد تحلیل قرار بدهند بلکه همه نمایندگان مردم می‌بایست پیرامون این موضوع نظرات خود را مطرح کنند ولی متاسفانه احساس می‌کنیم که دولت چندان با این رویه موافق نیست.