به گزارش خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» از مشهد، حجت الاسلام محسن قرائتی امروز در طرح اندیشه‌های آسمانی که در دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد، دین را یک جهت دانست و تصریح کرد: چنانچه این جهت حق باشد دین انسان حق است و چنانچه این جهت باطل باشد دین انسان باطل خواهد بود.

 

وی با اشاره به این‌که مسجد را نباید ساده انگاشت، بیان کرد: نخستین مکانی که بر روی زمین به وجود آمد مکه و نخستین مکانی که پیامیر در مدینه ساخت «مسجد» بود، بنابراین مشاهده می‌کنید که خانه خدا تا چه میزان دارای اهمیت است.

   در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید

رئیس ستاد اقامه نماز کشور افزود: مسجد به انسان رنگ می‌دهد. کسانی که مسجدی می‌شوند در حقیقت رنگ خدایی می‌گیرند. انسانی که مسجدی شد بسیاری از خطاها را مرتکب نخواهد شد.

 

حجت الاسلام قرائتی بر مسئله رعایت عدالت در مسجد تاکید و تصریح کرد: چنانچه کودکی در مسجد نشسته و او را بلندش کنید و به رئیس جمهور بگویید در آن مکان نماز بخوان، آن نماز نادرست است.

 

وی ضمن ابراز تاسف از این‌که برخی انسان را از مسجد فراری می‌دهند، ابراز داشت: پیشنماز مسجد باید هر روز حرف جدید برای ارائه داشته باشد. همچنین برنامه‌های مسجد نباید طولانی برگزار شوند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بر مسئله استفاده از ظرفیت‌ها جهت کشاندن افراد بیشتر به مسجد اشاره و خاطرنشان کرد: روزی خلبانی به درب منزل من آمد و گفت: من نذر کرده‌ام که 100 میلیون تومان پول به شما بدهم. گفتم علتش چیست؟ گفت: در زمان شاه که در کاشان بودید و یک شب کفتر پران‌های شهر را به واسطه یکی از دوستانتان برای شام دعوت کردید و در ضمن شام برای آنان کلاس درس گذاشتید، یکی از دوستان کفتر پران من نیز در آن محفل حضور داشت و مسجدی شد. من به خود گفتم هنگامی که این دوست من مسجدی شده پس من نیز می‌توانم، بنابراین نذر کردیم که چنانچه در کارم موفق شدم این پول را به شما بدهم.

 

حجت الاسلام قرائتی ادامه داد: مسجدی را به این خلبان نشان دادم و گفتم: برای کمک به هزینه‌های مسجد با این پول دو مغازه در کنار مسجد احداث کن که این فرد همین کار را کرد.

 

وی بار دیگر بر مسئله بهره گیری از ظرفیت‌ها و واسطه‌ها تاکید کرد و گفت: کفتر پران‌ها از روحانیون فراری هستند، بنابراین چنانچه قرار بود آنان را تنها برای موعظه دعوت می‌کردیم نمی‌آمدند؛ اما دعوت به صرف شام آنان را به کلاس درس کشاند.

 

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود به معضلات مربوط به ازدواج در کشور اشاره و بیان کرد: امروز بسیاری از لیسانس برای خود بت ساخته و آن را می‌پرستند به طوری که تا خواستگار دیپلمه برای او می‌آید می‌گوید ما همفکر و هم کفو هم نیستیم!!.

 

حجت الاسلام قرائتی تاکید کرد: همه این‌ها در حالی است که با اخذ مدرک لیسانس مهارتی بر انسان افزوده نمی‌شود به همین دلیل است که تا فردی لیسانس می‌گیرد بیکار است زیرا مهارتی ندارد که وارد شغلی شود، هنگامی که شغل نداشت، ازدواجش به تاخیر می‌افتد و زمانی که ازدواجش به تاخیر افتاد به گناه خواهد افتاد.

 

وی با طرح این پرسش که مرگز می‌خواهید با مدرک خواستگار ازدواج کنید؟، خاطرنشان کرد: متاسفانه در دانشگاه‌ها و مدارس ما مغز جوانان را با مسائلی پُر می‌کنند که چنانچه ندانند ضرر نکرده‌اند و چنانچه بدانند سودی نبرده‌اند.