بسم الله الرحمن الرحیم

«فکر می‌کنید با مخالفانتان و کسانی که برای رای نیاوردن یا کاهش یافتن آراء مردم به شما در این انتخابات هر کاری که از دستشان بر می‌آمد علیه شما انجام دادند چه برخوردی باید کرد؟»

این سوال آقای مسبح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی از آقای هاشمی رفسنجانی می‌باشد که پس از اعلام نتایج  تهران پرسیده شده است. (1)

متاسفانه طبق روال همیشگیِ برخوردهای سلطنت‌مابانه جریان هاشمی، شاهد  اطرافیان ایشان به مردم هستیم. از آقای مرعشی گرفته که غیر از تهران، مردم کشور را به دلیل عدم اقبال به لیست هاشمی، «توسعه نیافته» و به عبارتی «عقب مانده» می‌خواند تا آقای مهاجری که طی سوال خود، هاشمی را دارای حق مجازات مخالفان شخص خود دانسته است!

باید توجه داشت که لازمه دستور به عفو دو چیز است: 
1- آنکه فرد یا افرادی وجود دارند که مرتکب «رفتار ناپسندی» شده و «استحقاق مؤاخذه» دارند، 
2- اینکه کسی که مأمور به عفو شده از چنان «قدرتی» برخوردار است که می‌تواند «اِعمال قهر» نموده و افراد خطاکار را به «مجازات» برساند. 

پس اولا باید مشخص شود چه کسانی نسبت به آقای هاشمی گناهکار بوده و چه خطایی انجام دادند؟ آیا صرف مخالف بودن با آقای هاشمی  است؟ آیا روشنگری در قبال برنامه‌های ایشان همچون اعلام میزان اموال مسئولین دارای قانون منع و مجرمیت است؟! و آیا طبف آقای هاشمی هر کاری از دستشان برمیآمد برای مهندسی انتخابات انجام ندادند تا آنجا که به شدت به تخریب چهره‌های انقلابی و خدوم نظام در مجلس خبرگان پرداختند تا مانع ورود آنان به دوره جدید شوند؟! 

ثانیا مگر آقای هاشمی  و جایگاه برخورد با مردم دارند؟! این کشور قوه قضاییه دارد و اگر قرار به مجازات افرادی هم باشد برعهده قوه قضاییه است. همان نهادی که پسر مجرم آقای هاشمی را هم مجارات کرد!

ثالثا مگر آقای هاشمی  برخورد با مردمی که ایشان را نمی‌خواهند دارد؟! خوب است تجربه 88 یادآوری شود که باوجود همه تلاش‌هایشان برای رای نیاوردن یا کاهش رای مردم به رییس جمهور وقت، موفق نشدند و خواستند از مردم بابت کنار زدن آقای هاشمی انتقام بگیرند اما در دریای خروشان اراده مردم گم شدند. چرا آن موقع نپرسیدند باید با فتنه‌گری‌های خاندان هاشمی و سایر اصلاح طلبان چه برخوردی کرد؟! و برعکس همه آن اعمال را حق خود شمردند!

ظاهرا این پیروزی حداقلی طیف اشرافیت‌گرا زمینه‌ای برای عقده گشایی‌های رد صلاحیت شدگان توسط ملت شده است و می‌خواهند به هر نحو شده زهر خود را به کام ملت بریزند اما چون نمی‌توانند، دست به دامن نمایش و تظاهر «عفو ملوکانه» شده‌اند که در پاسخ آقای هاشمی به سوال جناب مهاجری قرار داده شده: «رقابت‌ها تمام شده و اکنون دوران همکاری است»؛ درحالیکه پاسخ درست این بود که سوال شما بیجاست و بنده چنین حقی ندارم.

دیدگاهی که روزی عقیده داشت می‌توان حتی علیه «خدا» هم راهپیمایی کرد اکنون خواستار  مردم به خاطر مخالفت با سرسلسله ترویج اشرافیگری است. یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَی الظُّلُمَاتِ...

پ ن: منتظر تندروی های اصلاحات و اعتدال و برجام های 2 و 3 و ... برای تغییرات نهایی در نظام باشید

(1) yon.ir/DCyg 

منبع: http://www.afsaran.ir/link/1222795