چگونه با روزه‌داری بازدهی شغلی بالاتری داشته باشیم؟

 شش راه حل برای روزه داری و کار بهتر ؛ در ادامه مطلب همراه دانشجو ایران باشید

 

 

✅ از کارهای سخت شروع کنید

با توجه به اینکه حال جسمی افراد در ساعات اولیه روزه‌داری، بهتر است و توان بیشتری دارند، توصیه می‌شود کارهایی که انرژی بیشتری می‌خواهد؛ چه جسمی و چه فکری را در ابتدای برنامه هر روز صبح قرار دهید تا با توان بیشتری آنها را انجام دهید و فعالیت‌های سبک‌تر را برای ساعات پایانی روز و نزدیک به ساعات افطار قرار دهید.

 

✅ محیط فعالیت خود را بهینه کنید

اگر شغلی دارید که در طول روز زیر نور مستقیم خورشید قرار دارید و یا فضای کاری‌تان، توانمندی جسمی شما را کم می‌کند، می‌توانید برای مدت کوتاه ماه مبارک رمضان درصورت مقدور بودن، محیط کار خود را تغییر دهید و یا فعالیت زیر نور مستقیم را کمتر کنید. حتی در برخی از موارد می‌توانید ساعت کاری خودتان را هم از روز به شب تغییر بدهید.

 

✅ افطار تا سحر را دریابید!

از فرصت بین افطار تا سحر برای تقویت جسمی خود به خوبی استفاده ببرید و سعی کنید در این فاصله از نوشیدنی‌های بدون کافئین همانند آبمیوه، شربت و... به میزان زیاد مصرف کنید. همچنین وعده غذایی سحر را حتما به‌طور کامل میل کنید اما کامل غذا خوردن به معنی استفاده از غذاهای چرپ و سنگین نیست. مصرف میوه را در وعده سحر فراموش نکنید.

 

✅ به‌خودتان استراحت دهید

اگر برایتان مقدور است، برنامه استراحت و همچنین ایام فراعت از فعالیت‌های کاری خود را به‌ماه مبارک رمضان انتقال دهید و چند روزی را به استراحت بگذرانید. شما می‌توانید از استراحت‌های کوتاه حین کار نیز استفاده کنید ؛ مثلا بعد از هر بازه زمانی 3 تا 4ساعته کاری، به‌خودتان 30تا 40دقیقه استراحت دهید. همچنین می‌توانید از تعطیلات آخر هفته هم برای بازیابی انرژی خودتان بهره‌برداری کنید.

 

✅ حجم فعالیت‌های خود را کاهش دهید

بهتر است در این ایام از اضافه کاری و یا فعالیت‌هایی که به‌طور معمول در غیر ماه مبارک رمضان آنها را انجام می‌دادید اجتناب کنید مثل انجام ورزش‌های هوازی و پیاده‌روی‌های طولانی‌مدت و... .

 

✅ انرژی خودتان را یکجا خالی نکنید!

حجم و میزان فعالیت‌های کاری خود را طوری مدیریت کنید که در طول روز پخش شوند و به‌صورت یکجا انرژی خود را روی یک فعالیت نگذارید. 

راه آسان دریافت مطالب ؛ عضو کانال سروش دانشجو ایران شوید: